Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 16:54
Ursprungligen av zinned:

Jag kontaktade NOCS angående NS800 och fick svar i stort sett omedelbart, endast ett par minuter efter mitt mail.

Hej,

Kul att du frågar! Jag står i fabriken och överser produktionen. Så här års är det 35-40C i södra Kina. Går allt enligt planerna landar de i Sverige om 2 veckor. De är värda att vänta på.

Best regards,

Hoppas produktionen går bra nu då så att man snart kan få se dem i butikerna

Underbart! Sånt gillas! Återkom när du fått dom i hand o kan ge en bra recension. Jag är sugen som bara den... men fick bli ett par Zagg nu då jag behöver något snabbt o billigt innan semestern.

Fortfarande inget bra utbud av "headphones" med mic/kontroll för iPhone.
Helt ofattbart, för oss som vill ha verkligt bra ljud.

Nya tips emottages.

Någon som fått mer än 20% rabatt från zagg.com när ni signat upp för ipadutlottningen? Kanske någon sam har en kod att skicka på PM? Man kan använda den 3ggr stod det...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 20:51
Ursprungligen av A.K.O.A:

Någon som fått mer än 20% rabatt från zagg.com när ni signat upp för ipadutlottningen? Kanske någon sam har en kod att skicka på PM? Man kan använda den 3ggr stod det...

Jag fick 50% men ja, jag har redan delat med mig av min kod till jobbarkompisar som slängde iväg beställningar me...Sorry about that!

Ursprungligen av Minto0:

Jag fick 50% men ja, jag har redan delat med mig av min kod till jobbarkompisar som slängde iväg beställningar me...Sorry about that!

Inga problem Om ngn annan har så vore jag evigt tacksam

  • Medlem
  • 2010-09-21 09:22
Ursprungligen av A.K.O.A:

Någon som fått mer än 20% rabatt från zagg.com när ni signat upp för ipadutlottningen? Kanske någon sam har en kod att skicka på PM? Man kan använda den 3ggr stod det...

Jag har "a pair of 25% off one-time-use discount codes to share" som jag fick från Zagg.com, så om någon är sugen är det bara skicka ett PM...

Ursprungligen av NevR:

Finns väl hur mycket som helst?

iPhone tillbehör iPhone 4 tillbehör

Va?!?
De enda headphones jag hittar där är dessa : Sennheiser MM60IP For iPhone , Headset , iPhone

Vad menar du med "hur mycket som helst"?

Vad är minima impedans ?

Antar att effekten bara påverkar hur snabbt man drar ur batteriet?!...

Är det samma för iPod Touch och iPad som för iPhone ?

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 18:58

Själv väntar jag på A-jays4 som ska komma vilken dag som helst! vart rånad på mina shure se530PTH och min 3g,så har köpt en beg 3gs,och väntar på nya lurar!
pallar inte gå ut med flera multi-tusenlappars lurar längre,och jag äger bara sånna i dags läget,men klart inte värt att få skallen spräckt över,och av den anledningen skulle jag inte använda apples PISS lurar för den delen!
Jag kommer ALDRIG mer visa min lur offentligt!

Ursprungligen av C-man:

Själv väntar jag på A-jays4 som ska komma vilken dag som helst! vart rånad på mina shure se530PTH och min 3g,så har köpt en beg 3gs,och väntar på nya lurar!
pallar inte gå ut med flera multi-tusenlappars lurar längre,och jag äger bara sånna i dags läget,men klart inte värt att få skallen spräckt över,och av den anledningen skulle jag inte använda apples PISS lurar för den delen!
Jag kommer ALDRIG mer visa min lur offentligt!

a-jays 4 verkar sjukt snygga, speciellt eftersom de kommer i vitt. Någon som vet när de kommer och vad de kommer kosta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-23 09:47

Jag kan tipsa om ett par in-ear och ett par lurar.

In-ear: Philips SHE9621 (Crystal Sound)
6 - 23 500 Hz
105 dB
16 Ohm
50 mW

Tycke: Underbara in-ear som jag trodde var sprängda vid första användningen pga den oerhört krispiga diskanten. De sitter oerhört bra och den största anledningen till att jag köpte dem över huvud taget var sladden som är väldigt slit-tålig.
Ljudet är riktigt bra och man (jag) blir förvånad när man lyssnar första gången. Jag har haft mina i två år nu och det enda "slitage" som finns är att gummit som skyddar anslutningen mellan kabel och själva lurarna har spruckit lite. Förmodligen för att jag rullar ihop lurarna och lägger dem i sin väska efter användning. Inget glapp eller problem annars.

Phones: AKG K-420
13 - 27 000 Hz
125 dB
32 Ohm
30 mW

Tycke: Jag köpte lurarna för att jag ville ha ett par komplementlurar till mina in-ear och efter att ha kollat runt lite så hittade jag dessa. HiFi-punkten berättade att de hade AKG i sitt sortiment för att de är tillräckligt "lätta" för att drivas av en mp3 spelare samtidigt som det är riktigt bra ljud i dem. På prisjakt talade recensionerna sitt tydliga språk där lurarna gång efter annan utsågs till de bästa mini-lurarna i sin prisklass.
Jag har bara haft mina lurar en vecka men jag är enormt nöjd med dem! De känns lite, bräckliga, men ingenting man tänker på när man har dem på huvudet. Ljudet är riktigt bra och trots att de är öppna (eller halvslutna, jag har aldrig förstått skillnaden) så stänger de ute ljud rätt bra. Helt klart prisvärda!

Hoppas något av ovanstående passar någon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 23:59

A-jays ska kosta under 600kr vad jag hajjat!
och dom som testat dom bedömer dom som ett klipp!
tror ärligt att det e bästa lurarna i den prisklassen so fare!
den som lever kommer att se!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-25 21:33

Ålrajt ålrajt, en liten uppdatering nu gällande NS800-lurarna från NOCS.

Jag mailade till Mårten igen :

Citat:

Hej igen Mårten!

Jag tänkte kolla med dig hur det går i produktionen av
NS800-hörlurarna, håller planen så de finns att köpa om en vecka?

Mvh

Han svarade :

Citat:

Hej,

Jag törs inte lova det.
Däremot finns det gott om NS200 på lager och i butik (t.ex. Dustin).

Jag skrev på nytt :

Citat:

Hej igen,

Jag förstår, dock är det endast NS800 som är intressant för mig och flera bekanta till mig så vi hoppas att den kommer nu om en vecka. Förresten, vad har ni satt för pris på just NS800?

Mvh

Han svarade :

Citat:

Hej,

Det gläder mig att du du är så säker på din sak!

REK 1495.

Efter diverse annat snack från mig så skriver jag tillbaka :

Citat:

...Dock måste jag säga att 1495 kr för NS800 och 399 kr för NS200 lär vara en lite väl mastig skillnad för i stort sett endast estetiken och dual armatur i NS800, det kan mycket väl vara en direkt dealbreaker.

Mvh

Mårten svarade :

Citat:

Hej,

Kort svar. NS200 innehåller dynamiska membran, NS800 en dual armatur.
Den sistnämnda fungerar som en studiomonitor..

Även NS200 kommer dock in i vitt tids nog.

Så...mitt intresse svalnade definitivt när jag läste att de skulle kosta hela 1495 kr (!). Hur är det för er?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-08-25 23:25

Hittade denna idag, kan vara ett alternativ för dom som inte vill byta ut sina existerande lurar men ändå få 3-knapp. Griffin Handsfree-adapter med 3-knapps mikrofon , iPhone tillbeh

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-26 10:24
Ursprungligen av FnuX:

Hittade denna idag, kan vara ett alternativ för dom som inte vill byta ut sina existerande lurar men ändå få 3-knapp. Griffin Handsfree-adapter med 3-knapps mikrofon , iPhone tillbeh

Den verkar bättre än deras första iaf där det inte var med volymnkontroll. Ända problemet den är ju att de blir så mycket sladd till överst av ens egna hörlurar om man vill ha micen i en bra position Annars är dom väldigt bra

Jag köpte dessa till min dotter och hon är jätte nöjd, passar bra på ett lite mindre huvud (8år). Hon använder dem med sin MacBook Pro, men de borde väl fungera då hon skaffar en iPod Touch, men jag har inte kollat impedans (än).

299kr på Teknikmagasinet.

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 13:54

Har också fått mina Smartbuds nu och vilket junk, ljudet var inte så bra samt att den där jäkla fjärren är ju värdelös... inte bara att volymen är en variabel resistor i sladden utan att den kör dämpning av ljudet vid högt ljud ute gjorde den totalt värdelös för mig som kör motorcykel med musik i lurarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 16:38

Fick mina Smartbuds i morse, o efter 5-6 timmar med användande så är detta min bedömning:

1. Basen är på tok för kraftig
2. Sladden känns förhållandevis gedigen, o gillar hur man på flera olika sätt kan hänga den om halsen osv.
3. Knappen på kontrollen fungerar bra.
4. Micen verkar bra. Pratat en stund i tele o skype, o verkar som de inte vart något problem alls.
5. Volymkontrollen är inte bra, utan föredrar apples variant med knappar.

För 200 kr så är dom helt okay, men ja, mycket annat jag hellre skulle vilja ha. Funderar på o skaffa ett par NOCS 200, o testa dom. Verkar som dom finns o få tag på nu me så

Nån som jämfört ljudet på Creative EP-630i med nån annan in-ear-lur med mic till Iphone? Jag övervägde köp av Klipsch S4i, men avvaktade eftersom 900 kr är lite för mycket. Hörde då talas om EP-630i för 400 kr. Jag hittar dock inte info om hur lång sladden är, nån som vet? Och har remoten på EP-630i har samma funktioner som originallurarna, dvs inte bara svarsknapp utan även FF/REW/volym?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 12:00
Ursprungligen av Mattias_N:

Nån som jämfört ljudet på Creative EP-630i med nån annan in-ear-lur med mic till Iphone? Jag övervägde köp av Klipsch S4i, men avvaktade eftersom 900 kr är lite för mycket. Hörde då talas om EP-630i för 400 kr. Jag hittar dock inte info om hur lång sladden är, nån som vet? Och har remoten på EP-630i har samma funktioner som originallurarna, dvs inte bara svarsknapp utan även FF/REW/volym?

Såvit jag vet, så har den inte volymen, men allt det andra. Sladden har jag ingen koll på alls tyvärr. Dock grymma lurar för dom pengarna. Jag har 630 (inte i) o dom är helt grymt sköna o bra ljud i. Toppenklass i den prisnivån verkligen. Har inte haft något annat som vart i närheten.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-09-06 18:25

Om jag har en budget på max 1000kr, samt kraven att det ska vara in-ear och finnas kontrollknappar som på de senaste lurarna som följer med. Vad ska jag kolla på för modeller då?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-09-09 16:57
Ursprungligen av Jackee:

Om jag har en budget på max 1000kr, samt kraven att det ska vara in-ear och finnas kontrollknappar som på de senaste lurarna som följer med. Vad ska jag kolla på för modeller då?
Tack på förhand!

Klipsch s4i är ju poppis.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-09-09 22:35
Ursprungligen av Jackee:

Om jag har en budget på max 1000kr, samt kraven att det ska vara in-ear och finnas kontrollknappar som på de senaste lurarna som följer med. Vad ska jag kolla på för modeller då?
Tack på förhand!

Jag beställde dessa från USA då mina Hf2 gick sönder; Etymotic Research, Inc. - mc3? headset + earphones

Vet inte vad de kommer att kosta i Sverige men förhoppningsvis hamnar de på 1000 kronor eller mindre. De har i alla fall ett fantastiskt rent ljud utan överdriven bas och kontrollerna fungerar som på ett par Apple-lurar.

A-jays 4 kommer först i december. Kommer kosta 695:-

Ursprungligen av A.K.O.A:

A-jays 4 kommer först i december. Kommer kosta 695:-

Varifrån fick du denna uppgift? Själv mailade jag säljansvarige för Norden på jays och fick följande svar förra veckan:

"a-Jays four iPhone kommer att vara ute i butik så snart vi får in dem första enheterna.

Vi arbetar hårt för att att få in dem Q3, dock är det svårt att säga i detta skede i produktionen exakt när de finns klara.

Rekommenderat återförsäljarpris är 595 kr.

De låter fantastiskt!"

Så, hoppas de kommer in om inte alltför lång tid, har inte direkt lust att vänta till december om det nu stämmer... Isf får dt nog bli några andra..

Ursprungligen av fäta mätz:

Varifrån fick du denna uppgift? Själv mailade jag säljansvarige för Norden på jays och fick följande svar förra veckan:

"a-Jays four iPhone kommer att vara ute i butik så snart vi får in dem första enheterna.

Vi arbetar hårt för att att få in dem Q3, dock är det svårt att säga i detta skede i produktionen exakt när de finns klara.

Rekommenderat återförsäljarpris är 595 kr.

De låter fantastiskt!"

Så, hoppas de kommer in om inte alltför lång tid, har inte direkt lust att vänta till december om det nu stämmer... Isf får dt nog bli några andra..

Jag mailade dem.

"Hej Anton,

Vi tror att den kommer att finnas tillgänglig i december.

Priset kommer att bli 695 kr inklusive moms.

Vänliga hälsningar,

JAYS Support"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-28 11:39

Eftersom in-ear-lurar inte passar på mig undrar jag om det är någon som kan rekommendera ett par sjyssta vanliga lurar med iPhone-kontroll? Hittar ju bara in-ear överallt och dom icke in-ear som jag beställt har låtit skräp. Kan man hitta ett sjysst par för max 400kr?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-09-17 16:45

Beats by Dr Dre Solo är riktigt härliga. Men prislappen är i värsta laget...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-21 12:57

En fågel viskade i mitt öra att de vita NS200 från NOCS ska komma i butik denna veckan. Hoppas det stämmer...

Bevaka tråden