Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-24 11:36

Äntligen, nu verkar de komma ut! Jag la en beställning direkt iaf, ett par vita NS200, som förhoppningsvis dyker ner i brevlådan i början på veckan som kommer

www.ishop.nu , allt inom iPhone, iPad och iPod tillbehör

Senast redigerat 2010-09-24 13:38
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-24 13:34
Ursprungligen av zinned:

Äntligen, nu verkar de komma ut! Jag la en beställning direkt iaf, ett par vita NS200, som förhoppningsvis dyker ner i brevlådan i början på veckan som kommer

www.ishop.nu , allt inom iPhone, iPad och iPod tillbehör

Låter trevligt. Men för o va lite elak.... varför inte beställa på teknikmagasinet eller så ist? 495 var väldigt mkt...

Vita Lurar - Verkar va slutsålda mer eller mindre nu.... men finns svarta i lager som kan hittas här: Svarta Lurar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-24 14:16

Det är just de vita det handlar om här, de har inte funnits till försäljning tidigare (har alla återförsäljare och NOCS berättat för mig) utan endast de svarta.

Svarta har alltid funnits, det är de vita som gäller

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-24 15:38
Ursprungligen av zinned:

Det är just de vita det handlar om här, de har inte funnits till försäljning tidigare (har alla återförsäljare och NOCS berättat för mig) utan endast de svarta.

Svarta har alltid funnits, det är de vita som gäller

Så vitt jag vet har inte svarta funnits mer än ca 3 veckor heller. Nocs tappade ju sin leverantör av hörlurarna när dom skulle lanseras. Därför både svarta o vita vart så sena.

Koss iPorta Pro är ett par schysta lurar som inte är in-ear

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-28 16:16
Ursprungligen av iphonebutiken:

Koss iPorta Pro är ett par schysta lurar som inte är in-ear

Ah tack, ja min flickvän har dom, mycket bra ljud, men jag kanske borde sagt att jag letade efter ett par av denna sort: http://www.compnow.com.au/html/products/accessories/images/apple_earphones_mic.jpg

Ursprungligen av Lektroo:

Ah tack, ja min flickvän har dom, mycket bra ljud, men jag kanske borde sagt att jag letade efter ett par av denna sort: http://www.compnow.com.au/html/products/accessories/images/apple_earphones_mic.jpg

Ah, du menar semi-in-ear (finns det något namn på dem?).

Har bara sett dem från Apple i den modellen, samt en uppsjö med kopior/budget-versioner :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 17:36
Ursprungligen av iphonebutiken:

Ah, du menar semi-in-ear (finns det något namn på dem?).

Har bara sett dem från Apple i den modellen, samt en uppsjö med kopior/budget-versioner :-/

Haha nej, jag tror faktiskt inte jag har stött på något officiellt namn. Det verkar riktigt svårt att hitta några som ser ut så, plus låter bättre. Med fjärris och mic då självklart.

Ursprungligen av Lektroo:

Haha nej, jag tror faktiskt inte jag har stött på något officiellt namn. Det verkar riktigt svårt att hitta några som ser ut så, plus låter bättre. Med fjärris och mic då självklart.

Troligen för att in-ear ger mycket bättre ljud och passar de flesta(?) bättre.

Jag har testat ett antal olika och är (som jag säkert sagt tidigare) kär i mina v-moda

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-29 17:45
Ursprungligen av iphonebutiken:

Troligen för att in-ear ger mycket bättre ljud och passar de flesta(?) bättre.

Jag har testat ett antal olika och är (som jag säkert sagt tidigare) kär i mina v-moda

Jag skulle jättegärna köpa ett par in-ear men jag får dom helt enkelt inte att fastna, dom ploppar ut efter någon sekund. Har provat flera olika modeller och pluppar också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-29 21:03
Ursprungligen av Lektroo:

Jag skulle jättegärna köpa ett par in-ear men jag får dom helt enkelt inte att fastna, dom ploppar ut efter någon sekund. Har provat flera olika modeller och pluppar också.

Jag brukar använda Comply Foam Replacement Tips, Noise Reduction Earphones, and Mobile Phone Earsets with Noise Reduction. till mina in-ear för att få bättre tätning.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-28 16:12

Kan rekommendera Audio Technica ES7. Använder dem till min iPhone 4, låter underbart.
Gjorda för bärbar ljudkälla då de inte kräver någon större förstärkning - d.v.s. att effekten i dem absolut inte ligger i underkant.

En review;
I'm sorry, I haven't got a clue.: Audio-Technica ATH-ES7

Finns även i vitt, och det är den varianten jag köpte. Enda svenska återförsäljare jag hittade är pixmania;
AUDIO-TECHNICA HöRLURAR HIFI ATH-ES7 - VITA tjäna pengar hos Pixmania

Ursprungligen av daviden:

Kan rekommendera Audio Technica ES7. Använder dem till min iPhone 4, låter underbart.
Gjorda för bärbar ljudkälla då de inte kräver någon större förstärkning - d.v.s. att effekten i dem absolut inte ligger i underkant.

En review;
I'm sorry, I haven't got a clue.: Audio-Technica ATH-ES7

Finns även i vitt, och det är den varianten jag köpte. Enda svenska återförsäljare jag hittade är pixmania;
AUDIO-TECHNICA HöRLURAR HIFI ATH-ES7 - VITA tjäna pengar hos Pixmania

Underförstått i denna tråden är att lurarna vi diskuterar har mic och fjärrkontroll(det har väl inte de du länkar till?).
Eller?

Hämtade mina Nocs NS200 på Teknikmagasinet idag, och under den lilla tid jag hunnit testa dem har de fungerat bra för priset. Saknar lite i det övre registret, men det är enorm skillnad mot de lurar som medföljer iPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-28 23:28
Ursprungligen av Capeman:

Hämtade mina Nocs NS200 på Teknikmagasinet idag, och under den lilla tid jag hunnit testa dem har de fungerat bra för priset. Saknar lite i det övre registret, men det är enorm skillnad mot de lurar som medföljer iPhone.

Låter mycket lovande Ska skaffa mina när jag är hemma på besök i Sverige i slutet av oktober

Jag har testat en hel del in-ear varianter, allt från prisklasser kring 500 upp till 1700.
Dom enda som sitter bra och skönt i mina öron är Apples original in-ear.

Apple - iPod - Apple In-Ear-hörlurar

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-30 20:45

Är det någon som testat Monster Turbine pro gold/copper med Controltalk till iphone?
Har hört mycket gott om hörlurarna och försökt få tag på dom i sverige med Controltalk men verkar vara svårt att hitta.
Hittar dom utan dock.

Någon som har provat dessa och har någon åsikt?
Monster Turbine Pro In-Ear Speakers Review (gold) - Headphones - CNET Reviews

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-04 08:52
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-10-04 12:01

Funderar just nu mellan Nocs NS200 eller Klipsch Image S4i om jag ska ha in-ear. Annars blir det nog vanliga standard lurarna. Är det så stor skillnad mellan NS200 och S4i? Är de värda pengarna överhuvudtaget?

Jag har ingen aning om skillnaden de två emellan, men jag tycker NS200 är värt sitt pris, helt klart. Huruvida Klipsch-lurarna är lika prisvärda vet jag inte.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-04 21:29
Ursprungligen av FreddeB:

Mjo men som sagt skrev jag att jag ville ha dom med Controltalk.
Dvs en iphone kontroll på sladden.
Och är inte så lätt att få tag på ser det ut som.
Har hittat 2 återförsäljare men dom tar hutlösa priser för det.
Dustin Home la till dom i sitt sortiment idag faktiskt efter förfrågan om det.
Men som sagt dom tar bra betalt för dom också.
Dustin vill ha 1900kr mer för dom med controltalk, vilket känns lite väl när det rekomenderade priset från monster är på 30dollar mer än utan controltalk.

Senast redigerat 2010-10-04 21:43
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-10-05 14:20

Till er NOCS fantaster vill jag bara säga att NOCS 600 finns ute på marknaden nu.

Vi snackar ljud, kvalité och grymt design. Vi snackar NOCS.

Klipsch Image S4i

Vågar man verkligen köpa Klipsch S4i? I alla recensioner som folk gjort så verkar det vara ett delat läger när det gäller ljudet samt att hälften av lurarna verkar falla sönder i bitar efter bara några månader. Om man kikar på recensionerna nedan så verkar det vara svårt att få en rättvis bild av dessa lurar..

Klipsch Image S4i Earphones with Microphone - Black - Apple Store (U.S.)

Klipsch Image S4i earphones with mic User Reviews - Headphones - CNET Reviews

Vad säger ni som haft lurarna ettag?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-10-05 15:34
Ursprungligen av primu[s]®:

Vågar man verkligen köpa Klipsch S4i? I alla recensioner som folk gjort så verkar det vara ett delat läger när det gäller ljudet samt att hälften av lurarna verkar falla sönder i bitar efter bara några månader. Om man kikar på recensionerna nedan så verkar det vara svårt att få en rättvis bild av dessa lurar..

Klipsch Image S4i Earphones with Microphone - Black - Apple Store (U.S.)

Klipsch Image S4i earphones with mic User Reviews - Headphones - CNET Reviews

Vad säger ni som haft lurarna ettag?

Har haft Klipsch s4i sen dom släpptes och kan bara säga att det är top3.

Nr.1 är isåfall Klipsch x10i och nummer 3 blir NOCS NS600 som jag sitter med i örat just nu!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-05 21:44
Ursprungligen av primu[s]®:

Vågar man verkligen köpa Klipsch S4i? I alla recensioner som folk gjort så verkar det vara ett delat läger när det gäller ljudet samt att hälften av lurarna verkar falla sönder i bitar efter bara några månader. Om man kikar på recensionerna nedan så verkar det vara svårt att få en rättvis bild av dessa lurar..

Klipsch Image S4i Earphones with Microphone - Black - Apple Store (U.S.)

Klipsch Image S4i earphones with mic User Reviews - Headphones - CNET Reviews

Vad säger ni som haft lurarna ettag?

Enligt min mening:
Jag har ett par s4i och det jag tycker är negativt med dom är att dom känns lite plastiga och inte håller så hög kvalitet i sladdar kontroller osv. Dom ger inget bra kvalitets intryck helt enkelt.
Det finns gott om gummi pluggar till dom men skulle varit schysst med foam pluggar också. (finns dock att beställa som extra tillbehör)
Om man är ute efter ett tungt bas ljud så skulle jag inte påstå att dessa är rätt hörlurar att kolla på. Och det håller nog dom flesta recensioner med om.
Dom get bra ljud för pengarna dock. Mycket bra om man jämför med hörlurar från samma pris segment.
Det beror helt på i slut ändan hur kräsen man är. Saken är den iaf att om du ska leta efter ett par hörlurar med bättre overall ljud så får du lägga ut minst det dubbla iaf. Men då får du en helt annan kvalitet på resten av paketet också.
Det känns lite som dom lagt hela budgeten på ett par bra högtalare ock inte så mycket på resten.

Ursprungligen av zOlid:

Enligt min mening:
Jag har ett par s4i och det jag tycker är negativt med dom är att dom känns lite plastiga och inte håller så hög kvalitet i sladdar kontroller osv. Dom ger inget bra kvalitets intryck helt enkelt.

Sladden till headset från v-moda är i tyg, vilket känns som kvalité och den trasslar inte ihop sig lika mycket som en "vanlig" sladd.

Ursprungligen av zOlid:

Det beror helt på i slut ändan hur kräsen man är. Saken är den iaf att om du ska leta efter ett par hörlurar med bättre overall ljud så får du lägga ut minst det dubbla iaf. Men då får du en helt annan kvalitet på resten av paketet också.

Nu ska jag inte påstå att jag testat så många headset/hörlurar, men av de jag testat så är det fortfarande mina v-moda (vibe ii) som gäller (och jag anser mig själv vara väldigt kräsen). Har testat en del som täcker hela örat, men tycker inga kan mäta sig med in-ear.

Det skulle vara Monster Cable Beats Studio i så fall, men de kostar lite mer

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-06 13:28
Ursprungligen av iphonebutiken:

Sladden till headset från v-moda är i tyg, vilket känns som kvalité och den trasslar inte ihop sig lika mycket som en "vanlig" sladd.

Nu ska jag inte påstå att jag testat så många headset/hörlurar, men av de jag testat så är det fortfarande mina v-moda (vibe ii) som gäller (och jag anser mig själv vara väldigt kräsen). Har testat en del som täcker hela örat, men tycker inga kan mäta sig med in-ear.

Det skulle vara Monster Cable Beats Studio i så fall, men de kostar lite mer

Om man ska gå från inear helt så är det ju hel täckande hörlurar som gäller i min mening.
Där har ju Sennheiser tex riktigt fina lurar måste jag säga, men det kostar som det smakar.

Men iaf... Ang V-Moda vibe ii så vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om att jag tycker det är så hög kvalitet på dom heller.
Men dom är bättre än S4i iaf på kvalitets fronten. Tycker nog att s4i är har bättre ljud dock.
Men jag vet inte jag kanske är kräsen efter att provat massor med dyra hörlurar mellan 2-4k segmentet för att hitta några som jag blir tok nöjd med.
Shure gör för övrigt riktigt nice hörlurar. Provade ett par som man fick en helt annan ljud bild från.
Dom var riktade så att det kändes som ljudet kom innifrån skallen istället. Typ någon stans vid panbenet.
Är svårt att förklara men var en upplevelse helt klart.

Ibland önskar man att det fanns mindre utbud där ute så det inte fanns sååååå många att prova med olika design och ljud. Tar forever att bestämma sig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-10-06 14:51

Shure 530 är verkligen en klass för dig, men då är det precis som allt annat , det kostar en del

Någon som hört ngt om A-jays 4? Är grymt snygga i vitt

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-11-25 21:46

Någon som provat Denon ah-c560r, och har någon åsikt om dem?

Bevaka tråden