Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder från Adressboken synkas ej till iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-01 17:41

Efter att mödosamt ha uppdaterat Adressboken med alla data inkl passande bilder så funkar ej synkningen av just bilderna till iPhone. Har testat diverse varianter på detta utan framgång.

Tacksam för tips.

(En närliggande funktion: För att få upp en bild över hela skärmen när någon ringer så MÅSTE man tydligen definiera bilden direkt i iPhone. Om man inte gör det så kommer det bara upp en liten bild när det ringer - och det är denna överföring från Adressboken som jag alltså inte fått att funka.)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-01 18:27

Så man kan få upp en bild över hela skärmen också!!! Det måste jag testa bums

  • Medlem
  • 2007-10-01 18:37
Ursprungligen av Eva:

Så man kan få upp en bild över hela skärmen också!!! Det måste jag testa bums

I detta "helskärmsläge" så är det tacksamt att använda bilder där personen tryckt ansikte och händer mot ett fönster t ex...mycket uppskattat vid demo...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 18:43
Ursprungligen av wolf:

Efter att mödosamt ha uppdaterat Adressboken med alla data inkl passande bilder så funkar ej synkningen av just bilderna till iPhone. Har testat diverse varianter på detta utan framgång.

Tacksam för tips.

(En närliggande funktion: För att få upp en bild över hela skärmen när någon ringer så MÅSTE man tydligen definiera bilden direkt i iPhone. Om man inte gör det så kommer det bara upp en liten bild när det ringer - och det är denna överföring från Adressboken som jag alltså inte fått att funka.)

Det funkar på min, det sistnämnda alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 20:54
Ursprungligen av wolf:

Efter att mödosamt ha uppdaterat Adressboken med alla data inkl passande bilder så funkar ej synkningen av just bilderna till iPhone. Har testat diverse varianter på detta utan framgång.

Tacksam för tips.

(En närliggande funktion: För att få upp en bild över hela skärmen när någon ringer så MÅSTE man tydligen definiera bilden direkt i iPhone. Om man inte gör det så kommer det bara upp en liten bild när det ringer - och det är denna överföring från Adressboken som jag alltså inte fått att funka.)

Du måste gå in i editläge för varje bild i telefonlistan och klicka på bilden
och välja edit photo, då funkar helskärmsläget. Lite jobbigt om man har
många kontakter dock.

Pentry

1
Bevaka tråden