Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS kommer inte fram till min iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har fått något konstigt fel det går ej att skika sms till mej dom kommer inte fram
är det bara jag som har det här problemet eller någon andra
det fungerade förut??
jag fattar ingenting
vad som har hänt
förslag??

mvh kim

• Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-04 08:39

Vad har du för operatör? Har du installerat något nytt program som kan störa?

sms

tele2
jag har inte instalerat något nytt prog jag har väntat lite på att se ifall allt fungerar och så har sms fallit bort???
helskumt

Vad för SMS pratar du om? SMS som skickas från internet eller från ett vanligt nummer?

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-04 10:15

Jag också märkt att det är något konstigt med SMS. Min fru skickade SMS till mig och fick leveransrapport att det var mottaget. Inget hände i min iPhone. När jag två timmar senare skickade ett sms och undrade varför hon inte hade svarat fick jag det SMS hon skickat för två timmar sedan samt hennes nya svar samtidigt. Bara det ena plingade till, det andra bara dök upp i SMS-chatten.

Detta har bara hänt en gång iofs så vitt jag vet.

En annan sak är att iPhone inte kan ta emot alfanumeriska avsändare, alltså SMS-tjänster där
det istället för avsändarens telefonnummer står med bokstäver - t.ex SMS från din bank osv.
Vi kan skicka SMS via vårt intranät här på kontoret och då står avsändaren som "Företagsnamnet" i displayen på mottagerens telöefon. Dessa SMS kommer aldrig fram till min iPhone, har fungerat med alla andra telefoner jag haft...

Kanske kommer någon patch så småningom?

sms

det ä rdom som jag skikar från sms logan
allså som ett vanligt sms
helskumt!!

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-21 15:15

Jag kan nu inte skicka sms alls, utan får bara Sändningsfel.

1
Bevaka tråden