Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stora blir filerna?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni får ursäkta om detta kommit upp, men jag hittade iallafall inget konkret svar.

Det är så att jag är i iPod-köpartankar, men osäker på om jag ska ta 8 eller 16 GB-varianten. Så klart kommer jag ju att vilja se film/serier nu och då på min iPod. Det jag undrar är därför hur stora filer blir när man konverterar dem till rätt format för filmvisning på iPod Touch. T.ex. en 700MB film, hur stor blir den i det format man ska konvertera till?

• Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-05 20:32

Jadu, beror helt på hur hårt man vill komprimera men med ca 1mb/s så tar ett 22minuters avsnitt mellan 150 och 170mb. En 700mb film är redan ganska hårt komprimerad så jao.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 19:13

om vi utgår från att du laddar ner dina tv-program/filmer så är filerna som sagt redan ganska komprimerade. så när du konverterat filmen till ipod-format så brukar storlekarna inte bli så mycket mindre. de brukar hålla sig runt grund-storleken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 20:54

Jag har nu lagt in hela Scrubs säsong 6 i min Touch. Lite info för de som ska konvertera TV-serier.

Originalfilerna hade följande spec:
Video: XviD at 928 kbps
Aspect Ratio: 4:3
Upplösning: 512x384
FIlstorlek: 181 MB

Efter konvertering med VisualHub (inställningar för iPod Touch):
Video: mp4, 127/897 kbps
Aspect Ratio : 4:3
Upplösning: 512x384
Filstorlek: 134 MB

Filerna är ganska stora men fy fan vilken bildkvalitet!

Tack för svaren!

1
Bevaka tråden