Tack
Mitt problem finns bara när jag ska tillbaka från den stora till den inbyggda. Det verkar som om upplösningar är så olika att det resulterar i förflyttningen av programfönster.
Tanken var att den externa skulle ersätta den inbyggda när jag sitter hemma vid skrivbordet. Jag har experimenterat med de olika inställningarna och till slut flyttat även menyn till den externa, när jag hade båda igång. Jag hittade ingen inställning som bestämmer vilken skärm ska vara huvuddisplay, i alla fall inget som jag skulle förstå som sådan. Jag klickade mig runt och testade men är tillbaka var jag började.
Det är inga problem dock, jag undrade bara. Njuter alldeles för mycket av ACD 20" och möjligheter att placera fönster lite mer på bredden och kunna ha mailprogrammet och 99Mac sida vid sida .... alltså, det är och arrangera om fönstren när jag byter tillbaka till den interna.
Det hjälper inte att avsluta program innan jag kopplar bort ACDn eftersom alla program minns väldigt bra var de hade placerats, och öppnar....tja, lite utanför den inbyggda displayens yta.
Tack än en gång