Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är iPhones utrymme "Övrigt"?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

När jag startar itunes och iphonen så visar det hur mycket låtar och filmer/bilder och sånt jag har..

jag har 1.81gb övrigt.. och jag har ingen aning om vad det är för något som tar upp den platsen?! det var 2.5 gb förut men minskade till 1.81 bara sådär..

någon som har någon aning om vad jag kan göra?

Mvh Telefon123

  • Medlem
  • 2007-10-11 18:38

Om du har instalerat apps så kan det vara det.

Jag testade ta bort apps men utrymmet minskade inte.. och apps tar väldigt lite platts oxå , vad jag hört.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-12 08:07

Det kan vara dina bilder om du synkat dem? Tror även Album arts räknas till övrigt men de lär inte ta upp så mycket utrymme.

har typ 7 bilder från datan.. så jag tror inte på det heller..
och har inga album arts..

så det är lite konstigt det hela..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-12 14:57

Vädligt konstigt. Har du testat att tömma telefonen, dvs. inte synka över musik, bilder osv från datorn? Det går väl även att reseta telefonen så den töms på innehåll och inställningar? Testa det isf...

har faktiskt tömt allting.. det ända jag itne tagit bort är kontakter... men kontakter kan ju inte ta någon plats..

det käns jätte konstigt allting.. men man kanske måste reseta telefonen helt sen när 1.1.1 ska på.. vilket jag hoppas kommer funka snart

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-12-25 23:43

Hej allesammans!
Var borta och firade jul de senaste dagarna och nu när jag kom hem och skulle föra över ny musik till min iPhone ser jag att den har satt alltihopa i "övrigt"!
Förr hade jag ca. 6gb musik, och sedan 250mb bilder och 200mb i "övrigt".
Nu när jag kom hem och synkade telefonen hade allt minne förflyttats till "övrigt" :S
Det står fortfarande att jag har 600mb ledigt, men den klagar på att jag inte kan göra något p.g.a för lite utrymme på hårddisken :S
Fattar ingenting, vill ju inte att hela "stapeln" i iTunes ska visa orange som är färgen för "övrigt".

Funderar på att återställa hela telefonen, men problemet är att jag har en 1.1.4.
Från början var den en 1.1.3, sedan blev den upplåst o.s.v med ziphone till 1.1.4.
Jag har läst att just ziphone ska nedgradera bootloadern, och jag vill ju inte pajja hela telefonen. Jag undrar även ifall man kan ta och uppgradera den till nyaste uppgraderingen när man ändå är på gång så att säga.

någon som vet hur jag ska göra?
Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-26 01:35

Uppdatera till 2.2 och använd PwnageTool eller QuickPwn?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Uppdatera till 2.2 och använd PwnageTool eller QuickPwn?

//Rob

Men läs på hur du går till väga, det är inte som att Jailbreaka en 2.1 har jag läst på många forum.. Jag kan ha fel men för din egen skull så kolla upp allt på tex www.iclarified.com

1
Bevaka tråden