Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis ION buggar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag sneglat på en ION undrar jag om nån kan berätta om de buggar som jag förstått att synten dras med?

Den enda "buggen" jag känner till är att encodrarna är av dålig kvalitet och slutar funka.

Jag har ingen aning. Jag har inte ens uppdaterat dess OS så den har nog en hel del buggar men jag funderar inte så mycket på vad som är fel med den, snarare på vad jag kan göra med den.. vilket oundvikligen klistrar ett stort leende i mitt nylle.

Robopants: Hur många fall baserar du det där utlåtandet på?

Min egen hade några som bråkade och jag har läst på forum att det är ett vanligt fel. Är man händig med lödkolven kan man beställa lösa encodrar för 50:-/st annars kostar det väl runt tusenlappen att få en bytt av Alesis/Numark.

"Vanligt fel" i dessa sammanhang är 1 på 1000 typ, eller?

Jag tycker att det är bra att man tar upp de brister som en pryl har men man får ju akta sig lite för att framställa det som att det behövs lödhändighet för att man ska kunna äga en Ion.

Ok, menade nog att man ska undersöka alla encodrar ordentligt innan man slår till. Jag hade aldrig köpt en på postorder tex.

  • Medlem
  • 2007-10-19 20:04

På mitt ex händer det att noter "hänger sig". Bara när man spelar på den via MIDI.

Mmm, och vad gör dessa "encodrar"?

encodrar = rattar

Ursprungligen av robopants:

encodrar = rattar

Där ser man!

1
Bevaka tråden