Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rent praktisk för en sk. idiot inom ämnet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 10:40

Hej
Får en Touch idag. För att kunna lägga in så man kan uppdatera kalender och andra små program... hur går man tillväga? MÅste den typ crackas som iPhonen?

Är helt toalt dum i huvudet när det gäller sånt här, så om någon kan förklara för mig som om jag vore 3 år vore jag väldigt tacksam. vill gärna customiza den en aning såklart.

tack

Ursprungligen av martenj:

Hej
Får en Touch idag. För att kunna lägga in så man kan uppdatera kalender och andra små program... hur går man tillväga? MÅste den typ crackas som iPhonen?

Är helt toalt dum i huvudet när det gäller sånt här, så om någon kan förklara för mig som om jag vore 3 år vore jag väldigt tacksam. vill gärna customiza den en aning såklart.

tack

För att uppdatera Kalender behövs inget hack. Men skall du lägga in egna anteckningar (via iPoden) i Kalendern behövs ett hack. Vill du lägga in andra småprogram så behöver du hacka/Jailbreaka iPoden.

Läs mer om Jailbreak (använd dig av programmen TocuhFree(PC) eller iJailBreak(Mac) för att göra det automatiskt. Läs mer i tråden)

Är du osäker så låt helst bli att ändra något i mjukvaran. Ställer bara till med onödig frustration ifall något går snett...

Steve Jobs lär ha sagt att det är en bug som kommer fixas i framtida uppdateringar. Det ska finnas här på forumet men hittade det inte vid en snabb sökning.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Steve Jobs lär ha sagt att det är en bug som kommer fixas i framtida uppdateringar. Det ska finnas här på forumet men hittade det inte vid en snabb sökning.

Någon påstod sig ha mailat en fråga om det till sjobs@apple.com och fått svaret som du tänker på.
Inte direkt något man ska lita på.

http://www.macrumors.com/2007/10/08/ipod-touch-calendar-to-get-add-edit-functionality/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 22:18

det har löst sig nu.

men nu ska jag läga in några NES-roms.. men den dyker inte upp som en extern enhet i findern... och jag kan inte välja att det ska behandlas så i inställningarna i iTunes heller, så som jag kunde på mina andra iPods...

what gives?

1
Bevaka tråden