Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två frågor om iPod touch!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar just nu på att införskaffa en iPod touch! Saker som jag dock undrar över är:

1. Kan man redan idag adda externa applikationer till touchen? Jag har hört om något knäck som skall finnas för detta?

2. Kan man starta en applikation, tex en chatt applikation, ha den igång medans man öppnar ytterligare en applikation som tex Safarin eller annat?

När jag testade den så upplevde jag att man måste ta sig ur en app för att starta en annan?

Ursprungligen av Matador2003:

1. Kan man redan idag adda externa applikationer till touchen? Jag har hört om något knäck som skall finnas för detta?

2. Kan man starta en applikation, tex en chatt applikation, ha den igång medans man öppnar ytterligare en applikation som tex Safarin eller annat?

När jag testade den så upplevde jag att man måste ta sig ur en app för att starta en annan?

1. Ja. Det går att lägga till fler externa applikationer som t ex Mail, Googlemaps, weather, Notes etc. Finns knäck till detta

2. Tror inte det går att ha två applikationer igång samtidigt, möjligen att det går, beroende på vad det är för apps.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-23 01:12

1. Ja. Jailbreaka den, efter det kan du installera samma program som på iPhone mha installer.app.

2. Ja. En applikation kan köras i bakgrunden fast du trycker på Home-knappen.

Ursprungligen av akesson:

1. Ja. Jailbreaka den, efter det kan du installera samma program som på iPhone mha installer.app.

2. Ja. En applikation kan köras i bakgrunden fast du trycker på Home-knappen.

Ok..vilket då menas att jag kan ha ett mailprogram, chat program igång sammtidigt som jag lyssnar på musik o surfar på safarin?

Ursprungligen av Matador2003:

Ok..vilket då menas att jag kan ha ett mailprogram, chat program igång sammtidigt som jag lyssnar på musik o surfar på safarin?

I princip ja.
Mail-applikationen och dyl. är "igång" i bakgrunden hela tiden så länge du är uppkopplad.
jag har dock läst i forumet om en bugg i iPoden där musiken slocknar när du startar safari. Har inte testat det själv ännu.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-23 20:07

Alla program är igång, det är bara det att det är lite svårt att "se" alla på den skärmen, om du förstår. För övrigt är en grym.

mm jag fattar och har köpt in den idag! Nu står jag mig frågande om man vågar låsa upp den för att kunna lägga till extra program eller om det är bättre att vänta tills Apple själva släpper uppdateringen för detta i februari?

Risken är väl att den blir sabbad?

• Medlem
  • 2007-10-23 22:09

En risk finns det alltid, man kan alltid göra på sjuka sätt. Så länge du följer de guider som finns ska det inte vara några problem.
Själv använde jag touchfree och det gick som på räls. Jag rekommenderar att jailbreaka den. Men om du inte känner dig säker, tänk efter en extra gång

1
Bevaka tråden