Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med jailbreak och touch!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker jailbreaka min iPod enligt intruktionerna.

Problemer är att adressen man först skall surfa in på med iPoden för att kracha safarin i iPodden redirectar till annan sida (?).

Någon som har samma problem som jag med detta? Eller en lösning?

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-25 02:00
Ursprungligen av Matador2003:

Försöker jailbreaka min iPod enligt intruktionerna.

Problemer är att adressen man först skall surfa in på med iPoden för att kracha safarin i iPodden redirectar till annan sida (?).

Någon som har samma problem som jag med detta? Eller en lösning?

Exakt vilken address skriver du?

det ska va

http://jailbreak.toc2rta.com

Hej igen, jag fick det att fungera i går till slut. Adressen tjabblade lite verkar det som, andra hade också problem.

Hursom helst..jag får inte till min jailbreak...det som händer är:

Jag följer instruktionerna och kör igång själva appen för detta, trycker ok efter det att processen med ipod safarin är crachad. Den står o tuggar i minst 11, 12 min. Till slut säger den att starta om ipodden, detta 3 gånger. Den tredje gången fattar jag det som den skall reboota automatiskt enligt instruktionerna? Men det gör den ej så jag re-bootar manuellt för säkerhets skull.

Efter detta kommer en skylt upp liknande: Din iPod är nu Jailbreakad...

Efter detta ser min ipod exakt likadan ut som förrut. Programmet frågar om man vill installera iPhone apps vilket jag trycker ok.

Efter ett tag kommer terminalen upp och man ska tydligen skriva in det som står angivet av jailbreakinstruktionerna. När jag gör det får terminalen "tuppjuck" och sprutar bostäver! Jag kan inget göra!

Efter allt detta så ser min ipod ut som vanligt fast jag kan ej starta musik etc i den, endast köra Safarin! Så vad göra?

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Tilläggas ska ju att jag körde den senaste versionen av Jailbreak som har stöd för PPC vilket är den jag kör.

Please help!

1
Bevaka tråden