Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-jobb - var och hur?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 17:11

OK, det här är kanske en dum fråga. Jag söker jobb som Mac-fixare, säljare osv. Vem vänder man sig till? Finns det något MacJobb-forum?

[ 18 September 2002, 17:12: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
OK, det här är kanske en dum fråga. Jag söker jobb som Mac-fixare, säljare osv. Vem vänder man sig till? Finns det något MacJobb-forum?

Macoteket?Någon annan Mac-firma kankse?

Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 17:33

Tack, tack. Alla tips och råd är bra - även de mindre bra.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 17:50

De har väl platsannonser i MacWorld?

Finns det ett behov så skapar jag ett MacJobb forum i samma kategori som "bransch".

Där ska jag se till att få in en massa återförsäljare dagligen så det borde väl passa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 18:06
Citat:

quote: Finns det ett behov så skapar jag ett MacJobb forum i samma kategori som "bransch".

Där ska jag se till att få in en massa återförsäljare dagligen så det borde väl passa?

m(_ _)m

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 18:08

Tack NIKKE, men Helsingborg ligger ju för bövelen på andra sidan jordklotet, nästan intill Shanghai.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 18:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Tack NIKKE, men Helsingborg ligger ju för bövelen på andra sidan jordklotet, nästan intill Shanghai.

Det är ju bara att flytta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-18 18:10

Men folk pratar ju danska där nere.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 18:45

Nej, i Helsingborg är det Stynd, Lynd, Rynd etc...

sen kan du få en språkkurs om du vill!

  • Medlem
  • 2002-09-18 22:55

Nån som vet nån mac-firma i Göteborg som behöver en helg-jobbande ungdom?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-18 23:17

Jag undrar precis samma sak! Det känns som det är dags att dryga ut studiemedlet litegranna

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Finns det ett behov så skapar jag ett MacJobb forum i samma kategori som "bransch".

Där ska jag se till att få in en massa återförsäljare dagligen så det borde väl passa?

Bra idé Martin...
det passar utmärkt!

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 00:00

Jag tror det finns en öppning på Propellerhead Software - www.propellerheads.se - ta en titt.

"Word of mouth" är det som har fungerat bäst för mig...

Nu är det väldigt många reklamfirmor (små och stora) som är sugna på jaguar. Väldigt ofta har de ingen egen tekniker och blir smått skräckslagna när de inte hittar "Väljaren" långre. Så jag har en del sådana jobb som jag donar med....annars så bollar jag mig emellan olika skolor som "konsult" på mer eller mindre heltid.

Sedan är musikstudios:arna väldigt intresserade av X nu när Logic har kommit och audio-marknaden börjar släppa loss X applikationer så en del jobb att hämt finns även där.
Jag själv kör förresten OS X och Logic Audio Platinum nu....Det rullar som en dröm....

  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 19:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
OK, det här är kanske en dum fråga. Jag söker jobb som Mac-fixare, säljare osv. Vem vänder man sig till? Finns det något MacJobb-forum?

Nej det har jag inte sett, men Office i Nyköping kan behöva nån som inte trycker CTRL + ALT + DELETE när de kommer och ska serva en mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-19 21:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Finns det ett behov så skapar jag ett MacJobb forum i samma kategori som "bransch".

Där ska jag se till att få in en massa återförsäljare dagligen så det borde väl passa?

Mycket bra ide.

1
Bevaka tråden