Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kompilera apple opensource

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-27 01:19

Hej!

Jag försöker kompilera AppleMacRiscPCI-3.2.0 från Apple Opensource...

Jag kör Senaste 10.4.10 (PPC) med Xcode 2.4.1

Utan att ens har gjort några ändringar får jag följande fel när jag försöker kompilera:

AppleDART.cpp:34: error: 'pmap_t' was not declared in this scope
AppleDART.cpp:34: error: expected primary-expression before 'va'
AppleDART.cpp:34: error: initializer expression list treated as compound expression
AppleDART.cpp:343: error: 'kernel_pmap' was not declared in this scope
AppleDART.cpp:343: error: 'pmap_find_phys' cannot be used as a function
AppleDART.cpp:484: error: cannot convert 'AbsoluteTime*' to 'uint64_t*' for argument '3' to 'void clock_interval_to_deadline(uint32_t, uint32_t, uint64_t*)'
AppleDART.cpp:489: error: cannot convert 'AbsoluteTime*' to 'uint64_t*' for argument '1' to 'void clock_get_uptime(uint64_t*)'
AppleDART.cpp:490: error: 'CMP_ABSOLUTETIME' was not declared in this scope
AppleDART.cpp:648: error: 'struct upl_page_info' has no member named 'phys_addr'

Är inte så insatt i detta men har försökt lägga till några headers som <vm/vm_map.h> och <vm/pmap.h>

Tacksam för hjälp

EDIT:
Det verkar som om functionen pmap_find_phys() har försvunnit med den nya kärnan i tiger.

http://www.osxbook.com/book/bonus/chapter8/kma/
Här står det att man skall lägga till några dependencies i Info.plist..
Har prövat lägga till en info.plist i resources men det gör ingen nytta.

Inte heller med 10.3.9´s sdk gick det

MvH Bylund

Senast redigerat 2007-10-27 03:03
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-27 18:00

Nu kommer jag lite längre, jag fick lägga till kernel.framework manuellt från 10.3.9 sdk´n. men nu får jag nya fel istället:

/System/Library/Frameworks/Kernel.framework/Headers/IOKit/IOMemoryDescriptor.h:298: error: expected ';' before '(' token
/System/Library/Frameworks/Kernel.framework/Headers/IOKit/IOMemoryDescriptor.h:729: error: ISO C++ forbids declaration of 'IOAddressRange' with no type
/System/Library/Frameworks/Kernel.framework/Headers/IOKit/IOMemoryDescriptor.h:729: error: expected ';' before '*' token

Nu är det IOMemoryDescriptor.h som den klagar på hur kan det komma sig???

Jag har ju till och med lagt till ett annat Kernel.Framework men icke!

1
Bevaka tråden