Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio - Keyrig 49 eller Keystation 49e

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 14:20

Det ser ut att vara samma klaviatur, och samma pris (995kr på 4Sound), men i Keyrig så följer det med ett mjukvaru-synt-paket. Vad är haken?

Troligtvis inget. Keystation 49e har funnits rätt länge på marknaden. De verkar ha uppgraderat programpaketet och utseendet lite bara. Sen har väl 4sound kvar gamla paket i sin butik kanske?

För de stålarna kan du köpa en riktig synth istället. Finns inga midi klav's som har hyffsade tangenter, däremot är det sällan en riktig synth har så pass kassa tangenter jämfört med i stort sett alla midi klavisar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 19:40

Jo, jag vill ju att den ska vara liten och strömförsörjas av USB-bussen. Jag ska nog köpa en Roland-klaviatur istället, PC-50, eller Edirol står det, men det är väl roland? De känns lite bättre i kvalitén.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 19:48

edirol är roland ja. jag tycker också att de har snäppet bättre klav än andra i prisklassen. jag har ett edirol pcr-m30 som jag använder ibland.

Jag kan rekomendera Keystation. Den har bra tangenter, tar upp lite plats, och strömmen kommer från usb. Midit går också via usb.

1
Bevaka tråden