Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.02 goes 1.1.1?! ..

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla

Har skrivet den här tråden hundra gånger men admin verkar ha raderat den varje gång utan att ens svara.. eller så har det bara krånglat, men iaf!

Jag äger en 1.0.2 som jag funderar på att dra upp till 1.1.1
Jag låste upp min med anySIM!

Tror att de flesta har 1.1.1 nu, känner mig lite efter men jag har oxå hört att det har varit mkt krångel med folk som haft en 1.0.2 som drog upp sina till 1.1.1.. att då 1.1.1 har krånglat är det så?

Någon annan som låste upp med anySIM och sedan uppgraderade eller någon annan välviljande själ som vill berätta för mig hur jag kan göra?

MvH telefon123

Jag tror att frågan har besvarats tidigare och det kan vara en anledning att dina trådar tas bort.
Min iPhone var 1.0.2 när jag fick den och jag låste upp den med Anysim. För 2 veckor sedan uppdaterade jag till 1.1.1.
Det jag gjorde var.
1. Återställde telefonen till fabriksinställningar i iTunes (uppdaterade inte till 1.1.1 i detta skede).
2. Jailbreakade den för att kunna installera OpenSSH och det som behövs för guiden i nästa steg.
3. Följde denna guide (alla 4 delar): http://modmyifone.com/wiki/index.php/Downgrade_1.0.2_baseband_OS_X_iPhone

Och den fungerar alldeles utmärkt.....

Senast redigerat 2007-11-07 13:20

(har Windows)

Jag är också vädligt nyfiken på dethär, hur många är det som har åkt på problem vid uppdatering till 1.1.1 från upplåst 1.0.2 genom virginize metoden? Det är ju inte svårt att genomföra själva stegen, men om risken är stor för problem så behåller jag hellre telefonen som den är.

Det vanligaste problemet jag har läst om har varit att apps har avslutat lite hur som helst, och det är något jag helst vill undvika...

  • Medlem
  • 2007-11-14 07:56

Jag har inte märkt några riktiga buggar i 1.0.2, så jag har inte sett någon anledning att uppgradera. När/om Safari eller något annat program får en uppdatering, kanske det finns en anledning.

Nej precis. Finns det någon anledning att uppgradera till 1.1.1 när man har en fungerande 1.0.2? Är det stabilare, snabbare, bättre?

iTunes Music Store direkt i iPhone var skälet till att jag uppgraderade till 1.1.1.

Verkar det inte lite onödigt med virginize metoden? Någonstans här på forumet läste jag att man kan gör en "pre 1.1.1" update med Independence 1.2.5 och sedan bara uppdatera direkt till 1.1.1.

Detta ENDAST om man använde anySIM 1.1.0 när man låste upp telefonen, eftersom denna version även fungerar under 1.1.1.

Är det någon som testat detta och kan verifiera att det fungerar?

//K

1
Bevaka tråden