Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pris på beg. Elektron synthar

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-07 19:18

Tjenare allihopa,

Är det någon som har koll på vilka prisintervall som är rimliga för begagnade Elektron synthar? Typ: Monomachine, Machinedrum UW och vanliga Machinedrum? Vi snackar inte nödvändigtvis nyskick, men de ska ju vara fungerande utan glapp och... ja, ni vet ju vad ni själva förväntar er av en begagnad produkt. Hur vanliga är de på begagnatmarknaden just nu förresten? Är det rimligt att tänka sig att man kan vänta på att en bra deal dyker upp på t.ex eBay eller är det såpass sällan att man får vänta i 1-2 år innan det dyker upp något vettigt?

Tack på förhand!

Tidigare så har Monomachine legat runt 7-8k och machinedrum runt 5-7k (UW 8-10k) men nu har Elektron precis haft en utförsäljnig på Monomachine för 8000:-/st så det kanske ändras. Machinedrum dyker upp ibland på annons men monomachine är extremt sällsynt.

  • Medlem
  • 2007-11-07 20:43

Ah, tack för infon :). Frågan är hur utförsäljningen påverkar priset. Om fler köper på den utförsäljningen så torde ju beg.marknaden rent statistiskt sett få ett tillskott av nya mono-maskiner vilket kanske får effekten att priset går ner efteråt? Eller finns det någon annan teori?

//Tomas

Om tillverkningen och försäljningen av dem upphör så kanske begagnatpriserna stiger med tiden?

Utförsäljningnen rörde sig om ett väldigt begränsat antal maskiner och med tanke på hur många som sålts hittils gör det nog inte så stor skillnad. En beg sidstation kotar ju mer idag än när de var nya.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-07 22:24

Stort fel robo, de sista åren sidstation tilverkades kostade dom över 7tusen, minns ej exakt, men dom höjdes radikalt iaf... De var extremt dyra att tilverka, skalen handgjordes i gbg, och alla delar var de tuffaste och dyraste, enl vad Daniel (rip) skrev på elektronforumet.

moonoo: 6-7lök
md. 5-6
uw 8-11

Tror dom kommer ligga stadigt i pris, dock så lär dom inte byta ägare så ofta.

Det är enbart tolv maskiner som säljs ut för 7.995:- så det borde nog inte ändra prisbilden sådär jättemycket. Har sett beg Monomachine för mellan 6 - 8.000:- och tror knappast de kommer gå ner mer, faktiskt.

Det är ju trots allt världens bästa sequencer så även om man tröttnar på ljuden så kan den spotta midi till annat.

  • Medlem
  • 2007-11-08 18:08

Okej, så de är ovanliga men stabila. Låter ju bra :). Det gäller att hålla ögonen öppna då bara.

//Tomas

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-08 22:44

Om jag kan skaka fram en Sidstation vad kan man få för en sån då????

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-09 08:25

Ca 3-5lax tror jag, eller lsdj+2gameboj,tr707 och lite stålar ...

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-09 10:10

Ok helt seriöst så kan jag förmedla ett köp. Inga byten dock. Får min polare ett bra bud så säljer han nog! Vi har bara pratat löst om det. Men om det finns intresse så kan jag ligga på....

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-09 11:55

Kan nog ge 3lax ... "behöver" ju inte 2st, men vid rätt tillfälle/pris så ... då jävlar!

Jag gav 7200 för en begagnad MD 2004.

1
Bevaka tråden