Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga in filer från PC till iPhone (pdf osv.)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-07 23:17

Tjena!
Jag har förstått att folk som har mac kan med diverse program lägga över filer direkt in till iphones olika kataloger... har laddat hem pdfviewer till min iphone och för att kunna använda det programet måste man lägga in pdf filerna själv i en speciell katalog... men jag sitter med en pc... så nu undrar jag, hur löser jag detta på smidigaste sättet?? utan att behöva köpa en mac...

/Nibo

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-08 13:49

Ska man lägga in filer på iPhonen kör man med SCP som är filöverföring i SSH. Enklast med Windows är att köra med WinSCP.

Men om du inte vet vad du gör kan du pajja väldigt mycket, tänk på det.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-08 16:12

ahh ok, skulle du kunna berätta lite mer ingående hur jag gör detta?

http://cre.ations.net/creation/ibrickr

äsch! Kör med ibrickr vettja Funkar utmärkt till Iphone, är ett universalverktyg på PC för att installera nya program, föra över filer osv till din Iphone, OBS funkar vad jag vet inte till 1.1.1, ännu. Fult som stryk, men väldigt nyttigt!

du hittar den här: http://cre.ations.net/creation/ibrickr

/T

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-10 21:03

typsikt, jag som har 1.1.1

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-03-05 22:19

Ingen som vet i vart man ska lägga pdf filerna? det stod ju när jag installerna programmet men kommer inte ihåg, och har inte wifi tillgängligt på ett tag..

Får svara mig själv, /var/root/media/PDF. Det är antaligen mobile istället för root om man har 1.1.3. Har inte testad själv än, kanske återkommer.

Senast redigerat 2008-03-18 00:24

Jag har brickr och det funkar med 1.1.1 jag fattar bara inte hur jag sedan lägger in skiten!

1
Bevaka tråden