Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern-skärm?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 15:31

Hej, jag har en ganska lätt fråga, Jag undrar om det går att få hela OSet på den externa skärmen jag kopplat till min Macbook Pro? Och går det att stänga av laptopens skärm på något viss så jag bara kan köra på den externa skärmen, tagnetbordet och mussen?

Jag vill liksom kunna klicka i programmens menyer utan att behöva röra musen allt för mycket.

Mvh
Daniel

• Avstängd
  • Överallt
  • 2007-11-22 15:35

Stäng locket. Starta datorn genom att trycka på nån av knapparna på tangentbordet.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-22 15:37

visst, gå in i Systeminställningar -> Bildskärm -> Uppställning.
Du bör då se båda skärmarna, dra menyraden till den skärm du vill ha det på.
Den kommer därefter att komma ihåg det när du ansluter externa skärmar.
Se sen till att du har en USB mus eller tangentbord kopplat till MBP, stäng locket på MBP, den lägger sej då i viloläge. Rör på musen eller tryck på tangentbordet så vaknar den med den interna skärmen avstängd. Voila!

• Avstängd
  • Överallt
  • 2007-11-22 15:41

Man behöver inte flytta menyraden innan man gör detta. Det sköter sig automatiskt.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-22 15:50
Ursprungligen av Mija:

Man behöver inte flytta menyraden innan man gör detta. Det sköter sig automatiskt.

Visserligen, men jag såg det som två frågor. kan vara bra om han som jag ska använda både extern & interna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 15:45

Tackar för svaren funkar fint använder den där remote grejsen för att säta igång skärmen

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-22 16:11

Hur gör man för att det smidigt ska fungera med BT mus och tgb och externskärm?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 17:31

Du sätter datorn i viloläge genom att stänga igen skärm.

Sen så aktiverar du datan via en usb-minne eller remoten jag fick med min MB.

På så sätt sätter du igång datan utan laptopens skärm istället där den igång på den externa.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2007-11-22 18:49

Eller så ställer man in i Systeminställningar för Bluetooth och kryssar i att man tillåter Bluetoothenheter att väcka datorn. Och sen rör man musen eller trycker på tangentbordet och allt bara fungerar.

• Oregistrerad
  • 2007-11-22 18:55
Ursprungligen av Mija:

Eller så ställer man in i Systeminställningar för Bluetooth och kryssar i att man tillåter Bluetoothenheter att väcka datorn. Och sen rör man musen eller trycker på tangentbordet och allt bara fungerar.

Coolt där lärde jag mig en cool grej

Om man startar datorn och direkt efter det stänger locket så startar den också direkt på den externa skärmen. Kanske inte så vanligt men jag använder det ofta då mac inte vet vad docka är..

1
Bevaka tråden