Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett par frågor

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-05 00:37

Jag har varit borta i någon månad, och missat det senaste nytt på Iphone-marknaden så jag hoppas uppdatera mig kring det som har inträffat, och som jag bör känna till. Och det är faktiskt så att jag har tänkt att sälja min underbara Iphone i samma veva, och även här behöver jag hjälp från Er.

1: Hur går det med 1.1.2 egentligen? Vad är senaste nytt? När 1.1.1 lanserades var det ett jäkla snack om att hackarna skulle jobba snabbt och försöka hacka den, vilket dem gjorde, men samma press upplever jag inte just nu, kanske därför det inte är något märkvärdigt som har uppdateras. Är folk nöja med vad dem har?

2: Förra gången jag skulle sälja den blev det problem för min del. Alltså, jag har köpt IPFS-metoden och det gick alldeles prima att få igång mitt kontantkort som då var Comviq. Men senare då jag skulle sätta i säljarens kort, som var Telia, gick det inte alls. Den ville icke ta emot nätet från Comviq, och det kom upp en ruta angående Itunes. Såfort jag satte tillbaka Telia-kortet gick det alldeles utmärkt. Måste jag refresha om Iphonen för att ett visst simkort skall fungera? Jag startade om mobilen från scratch och testade ett nytt kontantkort, vilket fungerande denna gång. Men behöver man verkligen göra såhär för varje gång man byter kontantkort i mobilen? Hur blir det i framtiden med oss som köpt IPFS, kommer det fungera, eller blir det problem? Vad jag läste någonstans för längesedan förstörde denna typ av upplåsning något i det inre skalet hos Iphone.

3: Kan jag fortfarande använda guider såsom http://freeouriphones.com/howoto.html för att återställa mobilen till scratch?

4: Vad är ett rimligt pris? Om jag kikar lite snabbt på Blocket ser jag att folk försöker kränga sina för 5500 kr, vilket jag tycker är lite mycket. Med tanke på att jag betalade 4500 kr, så är kanske 5000 kr ett bra pris? Kvitto osv hänger givetvis med vid köpet.

Tack.

Som det ser ut i dagensläge går det inte att hack en iPhone med 1.1.2 installerad när man köper den i butik.
Det är dock så att om man har 1.1.1 kan man uppdatera den till 1.1.2 den fungerar fullt ut. Det är visserligen lite jobb, men det går. Har inte självprovat.

1
Bevaka tråden