Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkelt redigeringsprogram?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-12-13 13:48

Hejsan

Jag är sedan någon månad tillbaka nöjd macägare. Dock har jag nu stött på ett problem.
På min fritid är jag engagerad inom Friskis som jympaledare. Jag har alltid gjort mina pass utifrån egna mp3 filer på datorn. På min gamla pc använde jag mig av adobe audition för att redigera låtarna så att de blev som jag ville ha dem.
Jag har nu tankat ned audacity för att göra detta på min mb men vissa filer vill ac inte öppna. Jag undrar således om någon har ett tips på program som jag kan använda. Jag behöver inte något stort krävande program utan kommer som sagt mest använda det till lättare redigering (ändra puls, klippa bort sektioner, fade in & out osv)

Mycket tacksam för tips!!

Kan Wavepad vara något för dig? Finns både till Win och Mac.

http://www.nch.com.au/wavepad/index.html

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-12-13 17:45

det hade vart klockrent om det bara hade funnits tids-linje. Kanske finns men jag har inte hittat den under någon inställning.
Tack för tipset.

Audacity kanske...

http://audacity.sourceforge.net/

Ha det bra

Mats B

Ursprungligen av Bultzor:

det hade vart klockrent om det bara hade funnits tids-linje. Kanske finns men jag har inte hittat den under någon inställning.
Tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 15:51

Fission?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-01-06 01:34

Det var ett mycket snyggt och enkelt program. Mycket smarta funktioner, men det saknade en mycket viktig funktion - att ändra tempot i låten utan att det "hörs" på rösten.
Hade den funktionen funnits i programmet hade jag rätt hostat upp de 32 dollars som det kostade.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 01:58

Om du är van vid Adobe, finns ju Soundbooth.

Sound Studio, www.felttip.com

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-01-06 11:14

Åhhh.. tackar tackar Har bara testat sound studio ennu. Verkar vara precis vad jag letar efter.

Ska prova Soundbooth vid något tillfälle.

Tusen tack för era bidrag!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-06 16:29

Du kan också kika på amadeus pro.

  • Medlem
  • Orust
  • 2008-01-14 14:07

Jag vet inte om det är en ny funktion i Audacity men numera kan du iallafall ändra tempot i låten utan att du hör någon större skillnad, och gratis

Soundtrack Pro borde annars funka bra. Liknande "sessions-uppbyggnad" med multitracks som i Audition!

1
Bevaka tråden