Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåst 1.0.2 -> 1.1.1 kan nån förklara igen, sorry :(

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-13 14:25

Har en fullt fungerande 1.0.2 som jag inte vet hur den är upplåst. Kör Leopard & använder iTunes 7.5. Går det att köra en uppgradering ö.h.t m. detta installerat? Förstår att man ska använda 1.1.1 vilket jag tankat hem till skrivbordet.

Nåja, jag vill uppdatera den till 1.1.1 med hjälp av: http://iphone.unlock.no/#how-to-virginize-easily: "How to "Virginize" an unlocked phone before update to 1.1.1".

förstår steg 1 & 2 men i steg 3 står det "start installer", vilken installer? Har försökt att hämta AppTapp via safari men den kan bara köras på 1.1.1?

Kort sagt: hur gör jag?

Senast redigerat 2007-12-13 14:37
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-13 15:10

Du kör programmet "Installer" på iPhonen. Detta installeras med AppTapp eller manuellt via SSH.

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-14 10:42
Ursprungligen av koze:

Du kör programmet "Installer" på iPhonen. Detta installeras med AppTapp eller manuellt via SSH.

Det är det som är problemet. AppTapp vill att jag redan ska ha 1.1.1 installerat. SSH vet jag inte vad det är el hur man gör?

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-14 17:34

Du har sannolikt bara fel version av AppTapp. Kolla på http://iphone.nullriver.com/beta/ och en bit ned så ser du versioner till 1.0.2. Kanske funkar.

Om du söker på SSH så hittar du typ tusen trådar som behandlar ämnet. Det är att använda ett program på datorn (FTP-klient, t ex Duckhunt) och via trådlösa nätverket föra över filer till iPhonen. Under Settings > Network så kan du trycka på den blåa pilen brevis ditt nätverk för att se IP-adressen till luren. Detta använder du i Duckhunt tillsammans med anv. "root" och psw "dottie" fölr att få tillgång till iPhonens filsystem. Som sagt: SÖK.

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-17 12:22

OK. Tack så mycket så länge!

1
Bevaka tråden