Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PACE Anti-Piracy ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 21:05

http://www.paceap.com/
Är det någon som vet vad detta är? Känns inte helt 100. När jag instalera en pro tools demo så ska jag tydligen ladda ner mjukvara från sidan.

Kopieringsskydd. Tror en del använder PACEs mjukvaruvariant för att begränsa prövotiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 01:49

Det är ett väldigt seriöst företag, du behöver inte vara orolig bara för att deras hemsida inte ser så cool ut..! De fixar som sagt kopieringsskydd till program som Pro Tools. Anledningen till att det krävs nedladdning av mjukvara för en demo är för att de vill tillåta dig använda demon, men inte mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 23:22

Tack! Jag har laddat ner filen nu och det funkar som det ska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 12:30

Våga vägra pace!!!!

Pace/iLok är skräp, rent ut sagt. Allt det gör är gör livet svårt för den betalande användaren. Pace-skyddad mjukvara finns gott om crackad, så de skyddar ju inte från piratkopiering precis. Däremot vägrade pace drivers fungera som de ska på min burk, så jag har en Motu Mach5 ståendes på hyllan eftersom den, trots åskilliga timmar med såväl motus som pace support, vägrar fungera. Så fort pace-drivarna laddas blåskärmar datorn.

Fanns ett intressant inlägg på Creating Digital Music angående PACE - blå skärm.

http://createdigitalmusic.com/2007/12/20/pace-waves-respond-to-bloggers-blue-screen-and-a-promise-from-cdm/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-24 01:53

Mycket intressant diskussion.

Blåskärm däremot. Inte det problemet jag hade. I mitt fall blåskärmade datorn så fort Mach5 försökte starta, i det steg då den pratade med dongeln. Testade att tanka crackad mach5, och då funkade den finfint, så jag är tämligen säker på att felet ligger hos pace. Gick över till Kontakt 2 istället, funkar bra, och den är ju en bättre sampler i vilket fall, men jag är totalt ovillig att ta några nya risker med pace. Strängt taget gillar jag inte NI:s kopieringsskydd heller, men Kontakt startar ju i alla fall...

Just ja. Vill någon köpa en Mach5-licens? Dongle ingår, jag använder inte den så ofta...

mukvara skall skyddas av mjukvara imo ...

1
Bevaka tråden