Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Docka med ljudutgång till 3g, passar denna?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, vilken docka kan jag använda för att göra följande:

-styra ipoden med fjärr (om det går med 3g)
-ha dockan permantent kopplad till stereon, och bara sätta i...poden när jag vill lyssna på stereon, så som det är tänkt dvs..

Har tittat dels på apple universal dock, men även på teknikmagasinetes: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=100275

Dock är informationen lite knapphändig, och personalen på teknikmagasinet vågade inte lova något. Enligt apple så ska den dockan passa "alla ipod's med dockkontakt", och i specifikationerna står det "passar classic, nano, video, touch", men inget om dom gamla..

Såvitt jag har förstått så är det lite skillnad i tjocklek mellan dessa olika modeller, vilken kanske kan ställa till det...

Nåväl, någon som kan reda ut det här åt mig? Vidare, om det visar sig att teknikmagasinets docka passar, hur är kvaliteten på dessa? 149kr mot apple's för 499kr. Viss skillnad där.

Tackar på förhand!

Hittade lite läsning själv på http://en.wikipedia.org/wiki/Ipod#Models

Tydligen så omnämns samtliga "stora" podar som "classic". Enligt beskrivningarna av produkterna i mitt förra inlägg så ska dom ju passa till classic.. Så vad tror ni, kan man lita på detta...?

Å andra sidan.. 149 spänn är ju inte så giftigt..

Edit: Abort abort!

Det tycks inte fungera med det elektriska.. Vet inte vad som är fel tyvärr, men när sätter i poden och kopplar till strömmen så låser sig knappsatsen på poden, men det fungerar ändå inte att styra med fjärren. Ljudet som jag får ut genom dockan är inte heller vad det borde vara... Detta hör väl antagligen ihop.

Det som däremot fungerar är synkroniseringen genom dockan, så jag antar att det inte är något tekniskt fel... dock laddar den inte gneom usb2.0, men det är ju ingen nyhet..

Såg på förpackningen att dockan skall vara kompatibel med "samtliga ipod's"..

Teorier, någon??

Senast redigerat 2007-12-24 14:20

Jahapp, fungerade ju som tidigare nämt inte med teknikmagasinets docka. Det som är lite tråkigt är att det ej heller fungerar med "apple universal dock"....

Någon som vet vad detta beror på, är det någon inställning man måste göra i ipoden, eller är det bara så att det inte fungerar att docka 3g-podar?

Kontakten passar ju, men den laddar inte, och går inte heller att styra med fjärren. Brydde mig inte om att testa om jag fick ut något ljud..

1
Bevaka tråden