Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Flen
  • 2008-01-05 07:27

Hej! Min dator vill inte längre öppna vare sig Reason 2.5, eller iTunes. Texten för programmen kommer fram i "listen" högst upp som de ska, men inget mera händer och jag måste till sist tvångsavsluta. Någon som vill tipsa mig om vad detta kan bero på och om det går att fixa till? Jag jobbar i en G4 med OSX 10.3.9 och ProTools 6.4. Skilda hårddiskar för program och audio. OBS! Jag är musiker, inte datatekniker, så jag är tacksam om ni svarar med ord som är lätta att förstå. Allt gott! Nicklas Lantz.

Senast redigerat 2008-01-05 07:45

Har du nyligen uppdaterat systemet? t.ex. till 10.3.9? Sånt kan paja OSX.

Låter dock lite som att du behöver installera om. Kan tipsa om ett riktigt bra backupprogram, som låter dig ha kvar inställningar och allt.. http://www.grapefruit.ch/iBackup/

Och lyckas du fixa det på annat vis, berätta gärna!

  • Medlem
  • Flen
  • 2008-01-06 05:59

Tack för råd, geminister. Jag optimerade datorn enligt de punkter som listades av tidningen Studio, nr 5 2003 och helt plötsligt gick det att starta iTunes igen. Vet inte hur det hänger ihop...Dessutom kastade jag bort Reason och en del pluggar jag laddat hem (pluggo). Får se om jag installerar Reason igen, eller inte. Jag spelar mest akustiskt. Allt gott! Nicklas.

1
Bevaka tråden