Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Network Solutions smygreserverar domännamn du söker på

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Network Solutions, ett av de allra största företagen inom domännamnshanteringen, använder en rätt ful metod: Om du gör en whois-sökning på ett domännamn som inte finns så reserverar dom det domännamnet så du inte kan registrera det genom någon annan än dom de närmaste fem dagarna. Så undvik att göra whois-sökningar hos dom om du funderar på att registrera domännamnet någon annanstans.

Now the accusation is that Network Solutions are spying on the users of its whois service, by recording the searches and then reserving the domain. This doesn't bankrupt them because they can drop the domain before the five-day grace period ends.

This has the result that for those five days, the customer can only buy the domain from Network Solutions, other domain name companies are locked out.

This is akin to the front running because Network Solutions has insider knowledge that a customer is considering buying a domain name, and they reserve it before other companies have a chance to win the customer's business on factors such as price or service.

Läs mer här: Network Solutions - Squat for the Win

Att ett så stort företag ska behöva köra med så smutsiga metoder. Eller är det därför de blivit så stora ....

Men det förklarar en situation vi hade i somras då vi kollade ett namn som visade sig vara ledigt men dagen därpå kunde jag inte registrera det via mitt eget webbhotell. När jag skulle "bevisa" det för övriga efter ett par dagar så gick det hur bra som helst. Jag trodde att jag blivit knäpp eller skrivit fel men det kan nog stämma att vi var inne på NS första gången

1
Bevaka tråden