Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud från Youtube

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Provade att spela in ljud från Youtube med hjälp av Audacity, men det blev inte bra. Nu undrar jag hur man gör för att få ut ljudet digitalt direkt ur videofilen. Det går ju att spara Youtubefilmer till datorn.

Använd Tubesock.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-01-15 22:04

Med Audio Hijack Pro kan du spela in ljudet direkt ifrån valfri applikation, till exempel din webläsare. Du slipper alltså spara filen och kan spela in streamen direkt. Den gratis demo-versionen fungerar i tio minuter åt gången och obegränsat om du registrerar den. Rekommenderas!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-22 11:03
Ursprungligen av Tobias:

Med Audio Hijack Pro kan du spela in ljudet direkt ifrån valfri applikation, till exempel din webläsare. Du slipper alltså spara filen och kan spela in streamen direkt. Den gratis demo-versionen fungerar i tio minuter åt gången och obegränsat om du registrerar den. Rekommenderas!

Får upp error meddelande när jag ska hijacka tex en dvdskiva.. vet någon vad som är fel?

  • Medlem
  • 2008-01-15 22:05

Det räcker med Audio Hijack på samma länk.

Audio Hijack låter bra, men blir det bra ljudkvalité? Bättre än Audacity alltså? Spelar Audio Hijack in ljudet som en bandspelare eller extraherar det ljudinformationen ur dataströmmen /-filen? Jag får prova. Tubesock tycks göra det senare och jag provar kanske det också. Tack för tips, kom gärna med fler.

Ursprungligen av Asterraster:

Provade att spela in ljud från Youtube med hjälp av Audacity, men det blev inte bra. Nu undrar jag hur man gör för att få ut ljudet digitalt direkt ur videofilen. Det går ju att spara Youtubefilmer till datorn.

Hur sparar du youtubefilmer till datamaskinen?

Ursprungligen av outshape:

Hur sparar du youtubefilmer till datamaskinen?

Det går med Safari, fast nu när jag ska prova för att friska upp minnet kraschar Safari direkt när jag öppnar youtube.com. (Någon som vet hur jag får bukt med det problemet? system 10.3.9)

Gör så här: Börja spela upp filmen. Välj Aktivitet i menyn Fönster och leta reda på den rad som gäller videon. Den känns igen på att den håller på att läsas in. Dubbelklicka på den raden och filen börjar hämtas till hårddisken. Den heter get video har jag för mig. Kan öppnas av VCL i alla fall.

  • Medlem
  • 2008-01-16 08:41
Ursprungligen av Asterraster:

Gör så här: Börja spela upp filmen. Välj Aktivitet i menyn Fönster och leta reda på den rad som gäller videon. Den känns igen på att den håller på att läsas in. Dubbelklicka på den raden och filen börjar hämtas till hårddisken. Den heter get video har jag för mig. Kan öppnas av VCL i alla fall.

Det var som huggarn...

Ursprungligen av outshape:

Hur sparar du youtubefilmer till datamaskinen?

http://keepvid.com/

(och det finns ett antal liknande sajter)

Den här funkar bra också, tar det mesta från nätet, alltså när det gäller o spara youtubefilmer odyl
http://www.getmiro.com/

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2008-01-16 22:37

vixy.net
välj mp3 audio only i rull-listen.

Ursprungligen av Hazard:

vixy.net
välj mp3 audio only i rull-listen.

Oj så enkelt! Passar tolvåringen som är mest intresserad av att skaffa musik till mp3:n. Jag gjorde två försök med Youtubefilmer. En lyckades, den andra gav felmeddelande. Hoppas att det var tillfälligt. Lite segt men enkelt. Tack för tipset!

Ps: Den trilskande videon fungerade vid tredje försöket! Trägen vinner.

Senast redigerat 2008-01-17 10:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 00:04

För att spara ner Youtube filmer: Firefox och pluggen Downloadhelper. Spela upp i Miro.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-22 11:22

Vilket program kör du för att spela upp dvdn? Själv kör jag VLC och det är alltså VLC du ska Hijacka.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-22 11:53

jag har löst det nu

nu ska man bara få tag på en serial O:-)

Ursprungligen av Gedda:

nu ska man bara få tag på en serial

http://www.rogueamoeba.com/audiohijackpro/buy.php

1
Bevaka tråden