Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem ser du mest på 99mac.com?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilken medlem tycker du dig ha sett mest här på 99mac.com?

eeehhh...
ska vi se här...

Martin Björnström och Christian Åhs är självklart givna...

Gambit syns titt som tätt, likaså Mondo65...

Thomas Clavius ser jag också en del av, Anders Täpp är också en kille som finns i bildfånget...

Jont Olof är också kandidat till troféen, även William W M poppar till ibland...

hhhmmm...
Det blir en del till som man ser...

  • Medlem
  • 2002-09-22 06:16

Mondo har 2755 inlägg. Det är ett inlägg om dagen i sju och ett halvt år, eller omvänt om man vill.

Jag tror att vi får börja radera lite gamla inlägg ifrån Mondo så att inte han går om mig!

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-09-22 11:55

Det är lika bra att ta semester ett par veckor och posta som bara den här. Annars kommer jag att ligga hopplöst efter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-22 12:50

Jo, jag vet att jag borde trappa ner. Det här börjar likna en last. Men samtidigt är det så kul att vara här och leka med alla de andra Mac-människorna. Jösses ja, folk som bygger ljudhuvar och postar bilder på sina kissekatter...

En kompis till mig hävdade för flera år sedan bestämt att Mac-användare var ett särskilt släkte med ett eget sätt att tänka. Jag fattade inte riktigt vad han menade förrän långt senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-22 13:04

Är det fler än jag som egentligen är mer nyfikna på alla dessa som aldrig skriver några inlägg men som finns därute och följer allt vi gör här på 99mac....?! Den "tysta majoriteten..."

Hur ser det ut just nu Martin; har du någon färsk statistik på hur många som är aktiva i förhållande till antalet medlemmar o.s.v. ???

Gjorde själv en liten "vetenskaplig" undersökning av ett grannforum på hur det stod till just där och fann att 2% av medlemmarna stod för 53% av inläggen (!). Har en känsla av att det finns ett liknande förhållande här...om tio-femton medlemmar har skrivit mer än 1000 av inläggen...

[ 22 September 2002, 13:05: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ ]

Huva!
Har en känsla av att det inte riktigt är så lågt här.

Och du mondo65:...jag har varit borta en vecka eller så från 99mac och märkt att jag fick abstinensbesvär
Du är inte ensam din stackars sate

"Hej, mitt namn är Gambit och jag är en 99mac-addict!.....-Hej, Gambit...välkommen..vi älskar dig!"

"Applåder i bakgrunden"

*ger Gambit sitt dagliga piller*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: El Tollo:
"Applåder i bakgrunden"

*ger Gambit sitt dagliga piller*

WOW...får man pillurrrr åxå!
Vilken fin grupp man hamnat i!

Gambit

99mac är lugnt det skönaste stället att hänga på

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Vilken medlem tycker du dig ha sett mest här på 99mac.com?

Utan tvekan;
Mondo.
Mondo bokstavligen lever här på 99mac.

/M

Det är inget skämt heller, mondo betalar faktiskt hyra (hans del av bandbredden = stor).

[ 22 September 2002, 14:09: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-22 14:08

Jag meddelade att jag hade över 5 000 poster på MWUS, men någon skickade en spydig, arrogant och ovänlig kommentar så jag raderade hela tråden. Det tycker jag var riktigt obehagligt och inte alls vad jag hade förväntat mig på 99mac. Men vi lever i Landet Lagom där ingen får sticka upp, tro att de är något eller vara annorlunda.

Hur menar du? Att du skrev en post på MacWorld-US och fick ett spydigt svar där?

Eller här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-22 14:27

Här!

Jösses.

Bara för att du är en fullkomligt galen typ som bara sitter framför datorn och skiter ut en massa dummheter tills du träffar 5000 bariären är väl inget att vara spydig för

Tur att du inte är den småsinta typen da

Gambit

He... den eviga frågan om kvalitet kontra kvantitet...?
Jag tillhör själv inte någon av kategorierna... skriver varken bra eller ofta, eller båda delarna, vilket många gör, (Var inte taskiga mot mondo, hans inlägg har hjälpt mig igenom många problem...
Men, vi som mest lurkar, och inte bryr oss så mycket om stattestiiiken... mår ändå jeeeeevligt gott av 99mac...

hahahaha...

Gambit och Mondo, ni e för sköna...
Jag ser det liksom framför mig, en stödgrupp för långt gångna netusers...

"hej jag heter Gambit och är nätberoende...
Hej Gambit !
Ja, jo... det började så smått med lite modem och sen så upptäckte jag ADSL och nu e det kört... Funderade ett tag på en egen 100Mb lina till min lägenhet och så, men 10 Mb kanske räcker långt iallafall... Sen blir det mycket datorer i lägenheten, och min elräkning gick i taket... Jag funderar på att skaffa mig lite solpaneler..."

hahahaha....

Seriöst, jag känner faktiskt en kille (inte mig alltså) som fick ringa till GBG Energi för att få in mer ström till sin villa, han har liksom 15-20 datorer hemma, eller hade iallafall för ett halvår sen, han kanske har mera burkar nu... Och alla burkar står på dygnet runt...
Det roliga är att han ser sig inte själv som beroende av datorer...



[ 22 September 2002, 15:25: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

Citat:

quote: Seriöst, jag känner faktiskt en kille (inte mig alltså) som fick ringa till GBG Energi för att få in mer ström till sin villa, han har liksom 15-20 datorer hemma, eller hade iallafall för ett halvår sen, han kanske har mera burkar nu... Och alla burkar står på dygnet runt...
Det roliga är att han ser sig inte själv som beroende av datorer...


Känner igen det där... min galne son har dragit skarvsladdar genom hela lägenheten... kör han bara från uttagen inne hos sig, så låter det som ett fyrverkeri i proppskåpet... De´ e´ HÖG snubbelfaktor på sladd här... lördagskvällar med en grogg innanför västen e´ livsfarliga... å inne i klädkammaren står tre servrar... Nån som vill hyra bastutid???

Citat:

quote:WOW...får man pillurrrr åxå!
Vilken fin grupp man hamnat i!

Gambit

Ja, men bara ett per dag, ok?

"-Nu tar vi och håller varandra i händerna och sjunger vår sång"

*Ett per dag?!? F-n va snåla ni är. De som är sjukast borde ju få fler! Och hög milligram-nivå, skall det va!*

Mondo och Clavius är de jag ser mest känns det som. Men det är också att de har en ganska hög kvalitet på inläggen som gör att man kommer ihåg det.

Vad gäller mest ´bang for buck´, eller den som syns mest i förhållande till antal inlägg, så ligger -Martin- och Kenneth Pilo bra till.

Och Christopher har bäst avatar.

  • Medlem
  • 2002-09-22 19:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Och Christopher har bäst avatar.

Nä det var min Atari_fuji som jag hade före Hopey(den jag har nu)

Den här tråden speglar väl rätt tydligt hur en del ser på 99mac - som ett ställe att chatta och leka på. Väldigt trivsamt, men samtidigt tar det ner lite av kvaliten på 99macs mål att vara ett seriöst och proffsigt macforum. För ibland tappar man liksom bort de seriösa inläggen. Och det är ju fortfarande 99 procent mac som det här ska handla om. Jag känner flera som mer eller mindre slutat besöka 99mac, antagligen delvis för att nyhetens behag klingat av, men också för att kvaliten känns lägre.

(Nu kan det ju tyckas som om jag kastar sten i glashus med närmare 2000 inlägg själv (sedan maj 01), och visst, alla är inte genomtänkta konstruktiva inlägg, men ändå.)

Nåja, för att hålla mig till ämnet: Det namn man ser mest är förstås Mondo. Jag skriver en hel del inlägg, men för varje jag skriver så skriver han tre stycken! Jag räknade en tråd för ett tag sedan där han skrivit 9 av 14 inlägg i den tråden. Typiskt tänkte jag...

Tror du seriöst att det skulle finnas lika många som trivdes och skrev här om det "inte" vore för: den avslappnade "stämmningen"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-22 22:59

Å, det är så många som är bra. Det är svårt att säga vem man tycker bäst om. Fast Gambit är alltid kul!

[ 22 September 2002, 23:06: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:

Och Christopher har bäst avatar.

Tack! Jag vet att jag ser ut som jag vore med på ett BlueNote Jazz omslag.. Hoho..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-23 01:04

Jag associerade bilden mer till en platta av New Order.

Vad tror ni om att ta bort "antal inlägg" på varje medlem? Det känns som om det genererar en massa struntinlägg - finns många exempel på det varje dag.

Bevaka tråden