Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 på iTunes nu

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2008-01-16 11:12
Ursprungligen av danjo:

SNÅLT APPLE!

Att inte kuna få tag i filmer via iTunes handlar nog mer om avtal och andra saker med alla olika myndigheter och svenska biosalonger och allting sånt. Det är ju inte bar att lägga upp filmerna på iTunes utan att ge de svensk filmerföretagen och sånt pengar och det tar väl tid att förhandla med de svenska för de brukar ju vara gansnka seega i sånna här frågor...

  • Medlem
  • 2008-01-16 12:56
Ursprungligen av Millow:

Att inte kuna få tag i filmer via iTunes handlar nog mer om avtal och andra saker med alla olika myndigheter och svenska biosalonger och allting sånt. Det är ju inte bar att lägga upp filmerna på iTunes utan att ge de svensk filmerföretagen och sånt pengar och det tar väl tid att förhandla med de svenska för de brukar ju vara gansnka seega i sånna här frågor...

Det var ett felaktigt citatavsnitt jag fick in där. Jag menade att det var snålt att ta betalt för uppgraderingen.

Men n är det väl så att själva uppdateringen till 1.1.3 är gratis men programmen kostar va?
/D

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 11:58

Är ju rätt smidigt att mail-appen o allt paa sin touch men ett problem som jag har är att ikonen inte ändras när jag har ny epost. När jag körde med jailbreakade appar saa var det alltid saa att man han en snygg liten röd badge paa ikonen när man hade ny epost. Nu är det inte längre saa?

Är det naan som fortfarande faar en badge vid ny epost?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 17:28
Ursprungligen av surak:

Är ju rätt smidigt att mail-appen o allt paa sin touch men ett problem som jag har är att ikonen inte ändras när jag har ny epost. När jag körde med jailbreakade appar saa var det alltid saa att man han en snygg liten röd badge paa ikonen när man hade ny epost. Nu är det inte längre saa?

Är det naan som fortfarande faar en badge vid ny epost?

Är tydligen bara när man väljer att konfa upp ett gmail-konto som man har problemet. När valde "annat" o sedan ställde in mitt gmail-konto över imap funkar det utmärkt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 12:59

någon som vet om det skulle gå att uppdatera 1.1.1 direkt till 1.1.3 utan att ha uppdaterat till 1.1.2 innan?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-16 16:45
Ursprungligen av lmwj:

någon som vet om det skulle gå att uppdatera 1.1.1 direkt till 1.1.3 utan att ha uppdaterat till 1.1.2 innan?

Svar ja

shit ploppar den där uppdateringen upp direkt när man startar itunes? hade lite bråttom imorse innan jobbet så jag klickade bara på Uppdatera. tyckte mig läsa att det var en itunes uppdatering bara... inte helt OK om dom drar pengar från mitt konto nu. tror t.o.m. att jag stängde ner uppdatering innan den va klar för att jag inte hade tid :/

får kolla när jag kommer hem, men är det nån itunes uppdatering som gått ut nu i samma veva?

Dels är det en itunes uppdatering ute 7.6
Sen är det en ipod touch uppdatering 1.1.3
och sen finns det tillägget som kostar.

Så det du har gjort är nästan helt säkert en uppdatering till 1.1.3

att ta betalt för de extra applikationerna känns som apples sätt att säga att de inte gjorde fel som utelämnade dessa i touchen från början.

Själv tänker jag inte uppdatera föränn man kan köra gpsphone i 1.1.3

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2008-01-16 17:21

Detta kan ju vara ett steg/test inför SDKn som komma skall. Att dom testar om folk är villiga att betala för apps från iTunes för sin iPhone och touch samt att systmet fungerar som de vill?! bara en tanke

TACK ALLA, för allt medhåll när det gäller apples snålhet, tyvärr finns det nog dom som betalar för det med, som sagt, 155 spänn är inte mycket, men kan man få tag på samma sak gratis, gissa vad man gör? Det är fan löjligt. Inte konstigt att Apple aktien sjönk som en sten i sjön efter Keynoten... och allvarligt 16 000 för en bärbar dator som inte har en cd-slot... jag tänkte mig en billig bärbar appledator.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-16 19:40

Aktien brukar typ alltid falla efter keynotes, tack vare besvikna människors vrål över att ALLT som de 100% sanna rykterna talade om inte lanserades. Visserligen ökade aktien efter iPhone, men sjönk även den efter ett par dar...

"men kan man få tag på samma sak gratis, gissa vad man gör?"

Laddar ner det, för att man vill ha en stabil produkt? Det gjorde jag iaf.

Sen är det lite skojigt med folk som säger "Mail ska finnas på iPod, det är en elementär funktion!!!". Ha säger jag...

PS. Jag tycker också att det sög med 155 kr för uppgraderingen.

  • Medlem
  • 2008-01-16 21:28

Vilken spånplatta hos Apple har bestämt att det bara går att ladda in $20-uppdateringen om man har iPoden ställd på automatisk synk? Säg att inte är sant. Visst går det väl att uppdatera iPoden med de "nya" applikationerna även om man valt att hantera musik och videor manuellt?

  • Medlem
  • 2008-01-16 21:36

Någon som vet om Google maps funkar i Sverige, alltså med positionering genom triangulering?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-16 22:51
Ursprungligen av Ljung:

Vilken spånplatta hos Apple har bestämt att det bara går att ladda in $20-uppdateringen om man har iPoden ställd på automatisk synk? Säg att inte är sant. Visst går det väl att uppdatera iPoden med de "nya" applikationerna även om man valt att hantera musik och videor manuellt?

Ja det går alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 22:33

men fungerar den efter det?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-17 01:14

det enda program jag behöver, utöver dom man får med i uppgraderingen, är ju MobileScrobbler. Är man last.fm addict så är det helt jävla oslagbart. Jag väntar tills man kan installera program via itunes. Hoppas vissa är freeware.

Nån som har lyckats hitta en sökfunktion i Gmail för touchen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-20 14:46

Har köpt Uppgraderingen igår, men har fortfarande inte fått in den i iPoden!
Nån mer som har problem?
Ni som hade problem. Hur löste det sig för er?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-28 17:56
Ursprungligen av gunek:

Har köpt Uppgraderingen igår, men har fortfarande inte fått in den i iPoden!
Nån mer som har problem?
Ni som hade problem. Hur löste det sig för er?

Jag har inte heller fått den ännu, ska det ta så lång tid? Musik kommer väl med en gång när man köper det....?

  • Medlem
  • 2008-02-28 15:25

Går det inte att köpa Januaryuppdateringen (med de nya appsen) på något annat sätt än via iTunes???

Finns det någon möjlighet att jailbreak'a version 1.1.3?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-22 23:54

Ja klart det finns en möjlighet. Allt går att hacka, gäller bara att tänka ut hur man ska göra Vad jag vet så har ingen lyckats ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 00:48

kan du förklara hur?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-23 02:00

Haha nej. Men det är ju självklart inte omöjligt! Folk har ju lyckats hacka 1.1.1 och 1.1.2 så självklart är det någon som kommer lyckas jailbreaka 1.1.3!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 16:37

1.1.3 är redan jailbreakad. däremot har den inte släppts ännu. mer info finns på www.modmyifone.com

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-24 00:48

Så himla trevligt! Då kan man ju alltså snart ha alla original appsen, lagligt, och köra mobilescrobbler

det tror jag nog inte. tror nog att det ända sättet du kan skaffa dig dom appsen på är att jailbreaka den... om du nu orkar det.

Bevaka tråden