Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Jailbreak 1.1.3 avbröts, ger "connect to iTunes"

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ursäkta för threadjackning(fast påminner om problemet trådskaparen hade).... bah blir inte klok på detta. skall försöka berätta utförligt.

igår: gjorde jag nollställning till 111 och jailbreak och uppgradering till 112 osv. (gjordes ett par ggr då man gjorde väldigt enkla misstag som att ha itunes rullande osv)

sen igår natt fick jag äntligen den att fungera med 112 och anysim. körde 113 uppdateringen i installer. telefonen gick in i connect to itunes mode alltså recovery...

orkade inte mer i går då jag härjat så mycket med luren...

så nu tänkte jag göra om (Igen) men får då patrull redan på 111 mjukvaran... första delen av jailbreak guiden fungerar och telefonen ringer upp sig själv etc etc... där jag får totalstopp är snarare när man gått in på jailbreakme.com med telefonen och den återgår till activate läge... utan att starta om utan att jailbreakas....

Vad skall jag nu göra??? Hjälp snälla!!

edit:tror dock det är samma problem jag har... activate via independence ger utslaget att man måste nedgradera till 102 och köra eb special update medans jailbreakme.com vägrar fungera

Senast redigerat 2008-02-03 17:41

helt plötsligt funkade jailbreaken igen :S bra iaf

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-06 13:14

Efter att ha suttit en hel söndag med den där skiten så höll jag på att gå sönder när det hände för mig. Istället för att börja om från början har jag för mig att jag startade den i Independence, och då kunde jag flasha om 1.1.2 istället för 1.1.1. Funkade.

iPhone upplåsning - Frågor & svar

Hej 99.

Sitter med en kollegas iphone och ska försöka hacka den.
Har läst massor på olika forum, alla nybörjare (som mig) är lika förvirrade.
Det finns ingen enkel guide känns det som? Allt beblandas med massa facktermer etc. som virrar bort än.

Jag har en iphone iaf.
Bilden på connect till itunes på luren kommer upp med "slide for emergancy"
Samt att itunes säger "Kan inte komma åt enheten iphone pga lösenord"???
Har laddat hem ziphone, men hur ska man ta det vidare?

Jag har sökt med ljus och lykta utan att bli något klokare, vill någon vänlig själ hjälpa mig?

Bevaka tråden