Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call failed när uppringd linje är upptagen

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-03 10:09

Detta har diskuterats tidigare men utan fullständiga svar.

Jag har en 1.1.1 med Tele2-kort, när den man ringer till är upptagen så tutar det en gång och man får upp "samtalet misslyckades" eller "call failed" (beroende på språk). Jag har sett att detta händer i USA också.

Detta är ytterst irriterande eftersom man gärna vill veta VARFÖR samtalet misslyckades. Det kan ju t ex vara: dålig mottagning, överbelastning i nätet, fel i fasta nätet, upptaget etc etc.

På alla mina tidigare telefoner (mest Nokia) så gick det tydligt att höra skillnaden mellan upptaget och överbelastning i nätet t ex.

Frågorna är nu:
Är det likadant för alla systemversioner?
Är det likadant för alla operatörer?
Är det likadant t ex om man kör 1.1.3 i USA med AT&T?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-03 10:40

Händer även när man blir "screenad". Sjukt irriterande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-03 14:04

Telia, 1.1.3 samma sak.

Telia, 1.1.1 och 1.1.2 samma sak.
Har för mig det funkade som det skulle med Telenor, 1.1.1 dock.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-05 20:22

1.1.2 och samma med Telenor.. Not the only one!

Sjukt irriterande faktiskt. 1.1.3 Telia här...

Same same, Telia och 1.1.3.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-23 18:48

Jag har kommit fram till att det inte alltid har med upptaget/dålig täckning osv att göra. När jag får flera Call failed på rad så provar jag slå in numret manuellt, eller att inte ta det från favoriter utan vanliga listan, eller istället för bara dutta på namnet så duttar man på lilla pilen bredvid namnet och väljer det exakta numret man vill ringa - även ifall man bara har ett nummer inlagt på en kontakt.

Någon som känner igen sig?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-25 20:48
Ursprungligen av pangbom:

Jag har kommit fram till att det inte alltid har med upptaget/dålig täckning osv att göra. När jag får flera Call failed på rad så provar jag slå in numret manuellt, eller att inte ta det från favoriter utan vanliga listan, eller istället för bara dutta på namnet så duttar man på lilla pilen bredvid namnet och väljer det exakta numret man vill ringa - även ifall man bara har ett nummer inlagt på en kontakt.

Någon som känner igen sig?

Känner igen mig, vet dock inte om det är tillfälligheten eller om det är nån bugg, har inte hunnit prova tillräckligt många gånger än

samma sak för mig 1.1.3 med Telia

//Everlast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 22:08

Samma sak i 1.1.3 och Tele2

bara att hoppas på att 1.1.4 har en fixad BB som hjälper.

Jag bumpar denna tråd - hjälpte 1.1.4? Det är verkligen irriterande att inte få veta varför samtalet misslyckades.... jag kör 1.1.3 och tele2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 09:01

Jag har Tele2 och 1.1.4 och detta händer lika ofta som när jag hade 1.0.2, både med telia och tele2.

1
Bevaka tråden