Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dvi-port, ingen signal på ny skärm

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Fick min nya Acer AL2423 igår, väldigt nice skärm, men jag får det bara att funka på VGA och på en inte så bra upplösning 1600x1200. På DVI blir det bara 'no signal' på skärmen. Enligt Acer så ska skärmen själv känna av om det är digital eller analoga signaler, så det finns inga omkopplare på skärmen. Vad kan vara fel? Grafikkortet (Nvidia GeForce Fx5200 64mb), har aldrig kört dvi på datorn (PM 2x1.8) förut, bara en vga skärm. Samtalet bröts när jag pratade med Acer (efter att ha väntat minst 15 min för att komma fram, suck), så alla mina frågor blev inte besvarade. Tänkte kolla fler saker innan jag ringer tillbaka. er tex.

Resettat pram har jag gjort några gånger, ingen skillnad. Finns det något mer jag kan göra. Det är ju DVI-D på skärmen, men det ska väl funka i en DVI-I kontakt på datorn om jag fattat rätt. Är inte så hemma på skärmar, eftersom jag bara kört en skärm på min PM tidigare alltså. Ska snart hämta hem MBP ifrån service (med en lucka som går att nu stänga) och tänkte koppla till den för att se om det går att få signal via dvi på den. Då lär det ju bli mer tydligt om det är något fel på PM, eller grafikkortet, vilket det förmodligen är. Men vad? Några kvalificerade tankegångar som kan hjälpa mig efter en natts sökande på nätet och testande vore fint.

Inga intelligenta svar här inte men kan informera om att nytt grafik kort blev beställt efter lite bättre support på annat håll.

Helt underbar skärm dessutom när jag kör den via min MBP.

1
Bevaka tråden