Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pc och Mac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena. Jag vet inte om jag skriver på rätt ställe men jag testar och ser vad som händer. Nu till det jag behöber hjälp med.

Jag är en Pc användare, men jag kommer att få en mac. Så då kommer jag både använda min pc och mac.
Om tre veckor får jag hem min efterlängtade iPhone. Jag har hört att de är bättre att koppla in phonen till macen för då kan man lägga över kotaktlista osv. Men den macen jag kommer få är inte jätte snabb och inte stor hårdisk. Så min fråga om man kunde ha så att man kan ha den till båda. Någon som vet hur man kan lösa detta?

//mvh Ludde57

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-06 11:38

du kan göra exakt samma sak med en iphone + pc som med iphone + mac. Däremot tror jag macen funkar lite bättre just för att det är en mac

Du kan inte ha den till båda datorerna. Det finns ett program som heter swaptunes som du installerar på telefonen. Den gör så att du kan ha din iphone syncad till två musik biliotek men du måste växla mellan bibliotekerna på iphonen. Så du kan inte blanda låtar från alla mp3 som finns på telefonen utan bara dem som kommer från samma bibliotek.

Jag tror att du kan synca kontakter med mer än 1 dator, inte alls säker för jag har inte testat, men musiken kommer du alltid bli av med när du syncar med olika datorer.

Utan att ha provat det, men om man ställer in iPhonen på att hantera musiken "manuellt" istället för att synka så borde man väl kunna lägga in musik från olika datorer (via iTunes)?

men kan jag inte göra så här: först kopplar jag min phone till min mac och för över alla program o kontakter osv. och sedan synkar jag den med min pc. kommer allt vara borta då?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-06 12:10
Ursprungligen av Ludde57:

men kan jag inte göra så här: först kopplar jag min phone till min mac och för över alla program o kontakter osv. och sedan synkar jag den med min pc. kommer allt vara borta då?

Japp. Så fort du synkar med en annan dator raderas allt som fanns innan. Annars har du ju ingen synk, då blir det ju en mix....
Det finns undantag för kontakter, men jag har heller inte testat. Kontakter kan du f ö synka från PC, via Outlook.

Jo jag vet, men för att man ska kunna spara outlook kontakter måste man ha en server, vilket jag inte har.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-06 18:28
Ursprungligen av Ludde57:

Jo jag vet, men för att man ska kunna spara outlook kontakter måste man ha en server, vilket jag inte har.

Nej, det stämmer inte. Har du kontakter i Outlook, så kommer iTunes att fråga om du vill synka dem.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-06 13:52

Du kan tex synca musiken från PC och sen synka adressboken med Macen. Inga problem så länge du inte skall synka samma delar/grupper om du förstår.

Sälj PC'n
Köp en BRA extern HD, koppla den till Macen och fyll den med all din musik.
Synca sedan alla kontakter etc via Macen

Radikalt, men skulle ju funka

tack så mycket grandy och alla ni andra ett stort tack. även till dig goflorp.

Jag tror faktiskt du kommer göra så. Har man börjat använda Macen så hamnar PC'n i ett hörn och används bara till spel. Sedan kommer man på att för de pengarna får man antingen tillbehöret x eller y eller ett Wii med en massa spel etc....

Har tanken väl kommit i rullning så....

nja jag är inte säker på detta. om jag gör de köper jag nog en ny mac i usa

1
Bevaka tråden