Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.4: Allt funkar förutom simkortet.?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-06 11:15

Fick min iphone igår. Följde den här guiden och allt funkade förutom att låsa upp simkortet. Försökte massa grejer och allt pajjade (trodde jag), så jag restoreade några gånger o testade olika saker. Fast inga av dom sätten funkade att ens aktivera telefonen med. Dock gjordes allt det på en pc. Men sen gav jag upp o gick o la mig.
Men så idag testade jag samma guide igen, men jag dumpade signal o försökte köra ziphone 2.3 för att unlocka, för det funkade för min bror. Men för mig hjälpte det inte alls. :\
Så har nån nåt förslag på vad jag kan göra för att låsa upp den?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-06 12:13
Ursprungligen av urkass:

Fick min iphone igår. Följde den här guiden och allt funkade förutom att låsa upp simkortet. Försökte massa grejer och allt pajjade (trodde jag), så jag restoreade några gånger o testade olika saker. Fast inga av dom sätten funkade att ens aktivera telefonen med. Dock gjordes allt det på en pc. Men sen gav jag upp o gick o la mig.
Men så idag testade jag samma guide igen, men jag dumpade signal o försökte köra ziphone 2.3 för att unlocka, för det funkade för min bror. Men för mig hjälpte det inte alls. :\
Så har nån nåt förslag på vad jag kan göra för att låsa upp den?

Har du provat att köra ZiPhone rakt av, utan Independence?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-06 12:55

Kenjon varför gå raka vägen från a till b när man kan ta en lång omväg?

urkass söka på forum hjälper. Vet inte om ziphone hjälper dig nu. ZiPhone fungerar men inte om man blandar olika upplåsningar då kan det strula till det ordentligt. I värsta fall har signal.app spärrat seczonen och då är det kört om du inte har en backup på den.

//Rob

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-06 19:27

Anledningen till att jag inte vill köra Ziphone är för att jag har blivit lite rädd för det efter allt skit man läst om det.
Men jag kan iaf säga att jag till slut försökte med just ziphone och fick igång det. Fast inte riktigt på rätt sätt ändå.
Körde nämligen först 2.5 för att aktivera och jailbreaka. Sen drog jag 2.3 direkt efter för upplåsningen av simkortet. Det enda som funkade då var simkortet. Aktiverad var den fortfarande inte. Så då gick jag till min arbetskamrats mac och körde independence aktivering. Och vips, så funkade det! Härligt härligt!
Känns dock lite nördigt att jag nu sitter med både en phone och en touch då jag fortfarande inte kan koppla in min lurar i phonen...

Btw, jag sökte, men hittade inte så mycket. Speciellt iom att 1.1.4 faktiskt är ganska nytt osv. Men tack ändå för svaren!

Men nu har jag iofs problem med att jag inte kan drag'n'droppa musik direkt in i iphonen, men jag ska nog ta o söka på det först innan jag startar en ny tråd.

1
Bevaka tråden