Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac - suger på semestern!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick just ett mail från min kollega som är på semester i Thailand. Han är lite smått irreterad på .mac och dess seghet utanför macvärlden. Läs vad han skrev och tyck till. Kanske en fråga för Oscar Bjers!

Hej J!
 
Sitter har pa ett internetcafe 2 meter fran strandkanten i en liten hydda pa Railey! Helt suverant att surfa samtidigt som man ser vagorna i reflektionen i skarmen och lyssnar till det lugnande skvalpet!

Men nu till en annan grej som jag har gatt och retat upp mig pa under tiden jag har varit har nere! .macens webmail! Den suger verkligen fet vattenbuffelballe! Det som irriterar mig mest ar att hotmailen som ar en gratistjanst funkar 20 ggr battre! For det forsta... om man overhuvudtaget kommer in pa .mac sa tar det alltid 5 ggr langre tid an vad det gor for hotmailen.
Sen sa maste man alltid logga in 2ggr! En gang for att logga in .mac. Och sen ytterligare en gang for att komma in pa webmailen! Det ar ju inte direkt sant man har tid till nar man sitter pa ett slott internetcafe och de tar betalt per minut! Sen att publicera bilder gar endast pa en macdator! Jag behover val inte forklara hur manga macdatorer jag har sett har nere? (0)!
 
Kan du inte skriva ett litet ilsket inlagg pa 99mac och halsa fran en galen .mac anvandare som tvingas kapitulera till microsoft! Jag ar ju anda pa semester!!!
 
MVH
Hakan

Varför är .mac uppbyggd med så mycket grafik? Det är väl helt fel sätt för en sådan tjänst som den är. Den är ju till och med seg på bredband och med de senaste macarna.

Det måste väl vara målet att vi mac och .mac användare ska kunna glänsa och impa på alla andra former av datoranvändare. De ska ju säga ?wow? och bli överaskade...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Sen sa maste man alltid logga in 2ggr! En gang for att logga in .mac. Och sen ytterligare en gang for att komma in pa webmailen! Det ar ju inte direkt sant man har tid till nar man sitter pa ett slott internetcafe och de tar betalt per minut!

Jag har inte haft några problem med att gränssnittet är för tungt eller inte har fungerat de gånger jag har använt .mac från någon pc.

Du kan berätta för din kompis att han kan logga in direkt på webmail.mac.com så slipper han logga in två gånger.

För mig har .mac fungerat alldeles utmärkt.

Var där i vintras, och jag använde .mac varje dag utan problem. Han kanske borde byta internet café, för det är inte dyrt att surfa i Thailand.

Jag var själv på resa i höstas och gav upp tanken med att använda .mac. Det gick inte. Det går för långsamt med all grafik helt enkelt.
Jag skulle vilja ha en .mac light. Med minimalt med grafik.

Jag fick använda BBBs webbmail istället. Mest för att den hade så lite grafik.

*snappar upp en massa intressant information*

jag har just kommit hem från thailand. använde .mac och tycker att det funka ok. kostnaden för surf var 50bath i timmen, ungefär 10sek, inte alltför dyrt
J

  • Medlem
  • 2003-03-04 12:32

Han kanske skulle testa denna lösningen: http://www.iloveapple.com/

"A Mac friendly website
This Website is designed and maintained by Mac users for Mac users. Our easy to use interface allows you to quickly read and send messages from your Mac.com email accounts. "
edit: lade till en liten förklaring

[ 04. mars 2003, 12:43: Meddelandet ändrat av: apu ]

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-03-04 12:39
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
*snappar upp en massa intressant information*

Hmm.
Vad månne detta leda till... ?

webmail.99mac.com kanske redan finns?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: apu:
Han kanske skulle testa denna lösningen: http://www.iloveapple.com/

"A Mac friendly website
This Website is designed and maintained by Mac users for Mac users. Our easy to use interface allows you to quickly read and send messages from your Mac.com email accounts. "
edit: lade till en liten förklaring

Det här löste problemet. Tack för hjälpen. Det borde vara så här på .mac som standard.

Hej igen!

Ja nu kom jag in! iloveapple.com funkade klockrent!

Precis sa ska det ju vara nar man ar pa semester! Enkelt och inget fancy!

 

Ha det sa bra!

MVH
Hakan

[ 04. mars 2003, 19:01: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

1
Bevaka tråden