Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brickad Iphone, behöver stor hjälp

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-04-02 19:51

Gokväll!

Nu är det så här att av någon anledning så började min iPhone krångla efter installationen Summerboard. Det jag installerade var Summerboard patch, Summerboard och Summerboard fix.

Efter detta startade jag om min iPhone och när den hade bootat upp så kom jag till startsmenyn. Men efter några sekunder kom det upp en ruta som förklarade hur man flyttade på alla ikoner. Efter jag klickade OK på den så försvan den men efter ca 3 sekunder så hoppade den tillbaks till startrutan och samma medelende kom upp igen. Vad jag än gjorde så kom detta upp. Jag han knappt gå in i settings innan det hoppade tillbaks till startskärmen och visade samma info medelande.

Iaf så startade jag om telefonen men istället så vill den inte boota alls, det ända jag ser på displayen är apple loggan. Jag har testat gjort startat i recovermode men utan resultat, displayen flashar till och samma jävla apple logga visas.

Telen reagerar inte om jag pluggar in den i datorn med USB kablen så factory reset via iTunes är uteslutet.

Det ända som fungerar medans telen är igång är WiFi, dvs jag kan SSHa in i telen med WINSCP samt använda PUTTY

Så min fråga är: Går det att göra en factory reset via WinSCP? kanske trigga restor.ipsw filen som itunes läser in i telen när man gör factory restor.
Eller har ni några andra tips eller trix jag bör testa för att få liv i min iPhone igen?

Tack på förhand!

Sätt din iphone i restore mode och återställ och lås upp på nytt!
www.iclarified.com för guider!

• Medlem
  • 2008-04-03 12:42

Ja precis, stäng av din telefon och håll ner homebutton sedan stoppar du i kabelt och fortsätter hålla ner knappen då ska den dyka upp i recovery mode i itunes

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2008-04-04 20:18

Jag har ett liknande problem..
Kraschad iPhone, behöver hjälp!

--------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Efter en dryg veckas användning var det så dags.. Min efterlängtade iPhone krachade totalt. Höll på att leka lite med installer igår och efter en programinstallation gick telefonen tillbaka till homeläget och den här lilla vita grejen som snurrar när telefonen tänker ville inte försvinna. Först någon minut senare insåg jag att det var helt låst, varken klocka eller knappar eller nånting fungerade.

Stängde av telefonen med homeknappen och on/off intryckta samtidigt. Sen dess har min iPhone inte fungerat. Kan starta den men först kommer bara vita apple-loggan upp, sen vita snurrgrejen som att telefonen tänker. Efter nån minut börjar vibratorn vibrera nån sekund i stöten.

Jag är ruskigt orolig och hoppas att någon kan hjälpa mej (eller iaf bara sparka i rätt riktning så jag förstår vad som ska göras).. Läste här att det borde funka att hålla in homeknappen och sätta i USB-sladden till datorn för att iTunes skulle känna av telefonen då.. Men det funkar inte heller..

Hjälp!

---------------------------------------------------

Har även testat detta:
"Recovery Mode
If you want to do a clean restore you can put your iPhone into recovery mode to do so. Hold the Sleep/Wake and Home buttons until the iPhone reboots. Once you see the Apple logo, release the Sleep/Wake button and keep hold the Home button until an iTunes logo and the usb cable appear on screen. You can then use iTunes to restore your firmware."

Utan framgång..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-04 22:55

Sätt telefonen i DFU mode och återställ sedan.

DFU mode kommer du in genom att gålla home/sleep tills skärmen slocknar, sen exakt efter 2 sekunder släpper du sleep och fortsätter hålla home. Skärmen på telefonen ska vara fortsatt svart, och efter ca. 10sek till ska iTunes säga att den har hittat telefonen i återställningsläge. Om du har något på skärmen övh. så är du inte i DFU mode. Kan vara svårt o pricka in sekunderna, använd sekundvisaren på datorn lr nån annan klocka som hjälpmedel.

mvh
b0bben
mvh
b0bben

Först tycker jag du ska testa att göra en restore några gånger som tidigare har beskrivits genom att hålla inne Home + Power, och sedan köra en restore med iTunes.

Fungeraar inte det så kan du progra med tex. iBrickr (http://www.iphone-hacks.com/downloads/file/37).

Om inte det fungerar för att Iphonen inte hittas av datorn återstår att sätta den i DFU mode, det kan vara lite tricky för det kräver rätt tajming, dessutom säger olika guider olika hur man ska göra för att sätta den i DFU mode. ge det några försök och testa olika varianter.

1. Stäng av iPhonen..
2. Koppla in USB kabeln.
3. Starta upp iTunes.
3. Håll inne både Home och Sleep.
4. När Apple logon dyker upp så släpper du Sleep knappen men fortsätter att hålla inne Home.
5. Förhoppningsvis så dyker det upp en ruta inne i iTunes som säger att den är i recovery mode.

http://youtube.com/watch?v=fiTcKMZfyfk&feature=related är en annan variant att få den i DFU mode.

Jag fick bekymmer med min iphone likaså. Helt plötsligt slutade blåtand, wifi och telefonin att fungera. Testade göra en återställning bara genom menyerna, men den hängde sig bara hela tiden. När jag kom hem så försökte jag göra en återställning i iTunes utan lycka.
Har läst och provat allt(?) utan framgång.

Enda jag lyckas åstakomma är diverse felmeddelanden. "Iphone-enheten "iphone" kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (1011)" är det senaste i raden. Då har jag provat återställa genom iTunes med hjälp av pwned Tool. Andra felkoder är (1) och (1604). Jag får även fram något då den klagar på SIM-kortet är låst med kod etc (satte i AT&T SIM nu igen, bara för jag trodde det skulle hjälpa.. men utan framgång)

Finns det något att göra. iBricker verkar ju bara vara till PC. Sitter på en macbook pro (är det tillåtet med annat än mac här? )

Det här har frustrerat mig ordentligt, och jag har säkert ägnat 10h åt det här..

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-14 08:56

Alle felmeddelanden som du skrev beror på att du har inte startat telefonen i recovey mode först. Det har tagits upp många gånger men för att starta i recovery mode kopplar du bort telefonen från datorn och stänger av den. Håll in home knappen och kopplar in usb kabeln till datorn. Fortsätt hålla ner home knappen tills du ser usb kabeln och itunes logot på iphone skärmen. ITunes ska nu hitta din iphone i recovery mode och du kan nu använda pwnage.

//Rob

Du tror jag missat det efter o ha suttit ett tiotal timmar och försökt? Knappast.

Jag går in i recovery mode, och påbörjar återställningen. Har testat diverse versioner etc också.

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-14 16:05
Ursprungligen av rittfeldt:

Du tror jag missat det efter o ha suttit ett tiotal timmar och försökt? Knappast.

Jag går in i recovery mode, och påbörjar återställningen. Har testat diverse versioner etc också.

Error nummer 1 beror med 100% säkerhet på att iPhonen är inte i DFU mode. Men eftersom du vet bättre önskar jag dig lycka till.

//Rob

Error nr 1 har bara förekommit en enstaka gång. Jag har som sagt provat diverse metoder för att lösa det. Bl.a. iNdependence där det uttryckligen står att telefonen är i DFU mode.

Jag har gång på gång läst just om folk som uppmanas sätta den i recovery mode så går det att återställa i iTunes. Bah! Uppenbarligen inte i alla fall. Men ber om ursäkt om jag var lite kort.

Citat:

iPhone-enheten "iPhone" kan inte användas med iTunes eftersom SIM-kortet är låst med en lösenkod eller inte har installerats. Du måste ange lösenkoden eller sätta i SIM-kortet i din iPhone för att kunna aktivera den.

Senast redigerat 2008-05-14 16:26

jag vet i tusan varför men jag tror banne mig det fungerar nu. Testade att återställa ifrån en annan fil (men med exakt samma versionsnr!) - och nu helt plötsligt så har jag fått upp bootneuter på iphone-skärmen, nåt som jag inte lyckats med förut. Så nu är jag hoppfull

Update:
den är fast på "determining current settings" i bootneuter. Men nu kan jag synka iPhonen osv. Bara att när jag startar upp den (efter att tvingat av den) så fastnar den där ananassen (äpplet) är.
Öppnar jag iNdependence så får jag nu upp all information om telefonen under info-fliken. Allt utom 'Baseband Version' där det bara är tomt.

undrar om jag kan ha lyckats pajja den permanent?

verkar va baseband som strular. Läste den här tråden:
[Bootneuter] Stuck on "Determining current settings" - Page 10 - Hackint0sh

men tyvärr verkar det inte finnas någon lösning (än) :/
säg gärna till om ni vet nåt jag missat

1
Bevaka tråden