Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fördröja ljud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en så gammal receiver till min hembio att jag inte kan sätta upp en delay på ljudet.
jag löste det med Apples AU Lab och en delay, detta fungerar utmärkt på en G5:a, nu tänkte jag byta till en MacBook eller MacMini för det. Men då funkar inte AU Lab eftersom den kräver samma fysiska enhet för ljud in och ut (vilket inte intel-baserade maskiner har)

Man ska tydligen kunna sätta upp en "aggregate device" för att få det att fungera på intelmaskinerna, jag kan inte få till både in och ut på ett sådant device...
Någon som har en lösning för att få till en ställbar delay 200-600 ms ungefär via opto-portarna?

  • Medlem
  • 2008-04-18 11:34

jag fick till det utan problem. Vet inte om det funka med delay och så, men att göra ett aggregae device/sammanslagen enhet var inga problem. Bara att välja inbyggt ljud, och sen bocka för både in och utgångarna! Får väl säga ymmv bara för säkerhets skull...

Jag kan göra en aggregate device, men inte få till både ingångar och utgångar. Jag kan klicka på utgång/ingång men inget blir valt så att säga.
Exakt vilken dator använde du?

1
Bevaka tråden