Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone aldrig till Sverige!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-04-14 11:57

Pratade precis med en skum mobilförsäljare som försökte få mig att fortsätta att använda Telia och då skulle jag få en mobiltelefon. Jag sa att jag skulle ha en iPhone. Försäljaren sa då att den kommer aldrig till Sverige eftersom alla dom som vill ha en iPhone redan har skaffat den. Skum va han. Jag är nöjd med mitt telefon abonemang och har inte tänkt byta och jag vill inte heller ha någon annan telefon om jag så skulle få den gratis. Ändå var han påstridig och tyckte att jag kunde väl ge bort telefonen jag skulle få gratis. Jag undrade då om jag skulle vara tvungen att binda abonemanget igen, men det var jag inte, jag var en sådan intressant kund som fanns i det segmentet som var lönsamt! Jag ringer väldigt sparsamt.
Men iallafall, det var första gången jag hörde att telefonen aldrig skulle komma till Sverige, och det var första gången jag hörde argumentet att det inte var lönsamt att ta hit den för att alla redan har en!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 12:13

Visst!!

...å Elvis lever å jorden är platt…

- Torkel

Vadå Elvis är han död? Och är det inte sant som Staffan visade i barnprogrammen på TV att jorden är platt som en pannkaka?
Jag tror jag måste gråta hela min värld är förändrad om detta är sant.

Nog kommer iPhone till Sverige frågan är på vilken plats i listan Sverige finns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 13:27
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nog kommer iPhone till Sverige frågan är på vilken plats i listan Sverige finns.

Enligt listan i detta inlägg från denna tråd så ligger Sverige på plats 3 i listan…

- Torkel

Efter Ryssland? Ja, ser man på...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-14 22:39

detta börjar bli intressant nu, Jag undrar om inte våra svenska operatörer börjar blilite oroliga nu, Det är många som vill ha iphone nu, folk väntar med att förlänga eller teckna nya abb. det sista ryktet jag hörde var att tre skulle göra allt för att få in den, deras kunder har tydligen mailat o ringt i massor till deras kundombudsman, skulle inte förvåna mig om dom skriver på ett avtal med apple och gör som brittiska O2 gjorde, nämligen gav apple HELA 50% av kakan, det ni!! men vi får se

Ursprungligen av oykkh:

detta börjar bli intressant nu, Jag undrar om inte våra svenska operatörer börjar blilite oroliga nu, Det är många som vill ha iphone nu, folk väntar med att förlänga eller teckna nya abb. det sista ryktet jag hörde var att tre skulle göra allt för att få in den, deras kunder har tydligen mailat o ringt i massor till deras kundombudsman, skulle inte förvåna mig om dom skriver på ett avtal med apple och gör som brittiska O2 gjorde, nämligen gav apple HELA 50% av kakan, det ni!! men vi får se

Det skulle vara tråkigt om TRE skulle få iphone. Det skulle betyda att Apple struntar fullständigt i funktionaliteten och bara bryr sej om ekonomin. TRE fungerar inte som operatör här nere i småland. Det har ju ingen betydelse för de flesta som då skulle köra med en öppnad iphone iallafall men Apples anseende skulle få sej en rejäl känga. Riskerar dom verkligen det? / Midmus

1
Bevaka tråden