Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag och min zoom h2. [ljudblog]

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-30 12:28

press play.html

i måndags spelade jag in lite under hela dagen för att testa zoom h2. det blev lite som en dagbok eller nåt, fast med ljud istället för text och bilder. tyckte det blev rätt kul, om än något internt kanske.

iaf. det är zoom h2, och sen lite comp/limiter och ett högpassfilter. och massa klippande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-30 12:40

Hehe, vilken story Har just börjat lyssna. Fantastisk ljudkvalitet!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-30 12:46

Jag gillade också, som synes...:)

HAHA vid ljudet av pantmaskinen!

H2 är supernajs! Tar med den på jazzklubben då och då, och det låter fanimej som vilket radioutsändning som helst.

Ljudblogg är kul, fortsätt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-30 16:07

Sjukt bra!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-30 16:09

Coolt. Fin ljudkvalitet som sagt, å kul att "smyglyssna" på ert samtal

Tänder du cigg efter pantningen? Lät som en tändare. Hehe. Ljudäventyr är spännande. Jävligt bra ljud faktiskt.

haha, coolt..
jag har en sån där inspelare (edirol r09).. fast jag har inga kompisar så jag spelar mest in ljudet av att åka bil osv

sadako-teasern är grym btw!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-30 18:56

spännande. har sedan ett år haft en h4 och spelat in allt från metallskrot till pannkaksstekning. Bla körde vi ett mkt lyckat julfesttävlingskoncept där vi samplade kontorsprylar och körde "har du hört den förut ?". Det blev succé!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-01 21:07

kul att det uppskattas. =D det kommer defintivt fler, men jag måste hitta något sätt att effektivisera det hela. det är inte kul att gå igenom 2 timmars material när det mesta bara är blaj...

katzen: ja, då har jag precis kommit ner på t-baneperrongen. en cigg efter att ha 'pantat burkar' är ju ett måste öh höhöh öhö.

Jag uppskattade det här nästan fånigt mycket. Gotta love stereo

Till den det berör: Spela "The dig"

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-09 17:33

- Jag vet exakt hur jag skulle göra som kille

- Hur då?

- Fråga en tjej om hon ville knulla... såklart!

- Det funkar väl inte?

- Nä, kanske det inte gör... jag vet inte

- Funkar det på dig?

- Ja

Hahahahaaaaaaaa.... det var det roligaste jag hört.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 22:00

heh. just ja. skilling: det bästa är att det var så hon träffade sin nuvarande pojkvän, han som ballar ur på slutet.

måste bättra mig på det här. vill göra fler, men det tar så jävla tid att redigera och ta ut det bästa ur flera timmars inspelning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 10:22

Du måste göra fler! Hur bra som helst och roligare än en vanlig blog.

1
Bevaka tråden