Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad Canon 350D vs 450D

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-05-02 12:57

Tänkte bara höra om nån lite mer kunnig än jag kan sätta fingret på vad som är skillnaden mellan modellerna och om det finns anledning att uppgradera. Förmodligen räcker den jag har väldigt bra eftersom jag inte förstår skillnaden men jag har fått ett ganska skoj pris på en 450D.

/Mein

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-02 13:16

450 är hundra gånger bättre.

  • Medlem
  • 2008-05-02 13:26

Jaja, men då så

/Mein

Jag har inte sett nån direkt jämförelse mellan 350D och 450D men i princip borde väl allt vara bättre Det lönar sej förstås att kolla in reviews (cameralabs har oxo en trevlig videoreview). De flesta jämför den med EOS 400D så skillnaderna dom skriver om borde vara ännu större om man beaktar 350D.

Lite reviews:
* http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_EOS_450D_Digital_Rebel_XSi/
* http://www.dpreview.com/previews/canoneos450d/

EDIT: Bör nämnas att jag själv inte har någon erfarenhet av EOS 350D, men planerar att inhandla EOS 450D.

  • Medlem
  • 2008-05-02 21:17

Tackar!

En sak som slår mig är att de flesta verkar såga tittfunktionen i displayen på 450D. Sen har den annat batterigrepp och SD istället för Compact Flash. Iofs ingen förmögenhet men lite surt är det.

Ambivalensen slår till.

/Mein

Själv har jag en 350D och ser ingen anledning att byta till 450D. (Skulle jag få för mig att byta nu skulle det nog snarare bli en 40D).
Jag la istället pengar på att köpa ett bättre objektiv till min 350D (hade kit-objektivet). Så har man kit-objektivet skule jag säga att man tjänar mer på att "uppgradera" objektivet än kameran.

Med det sagt så säger jag inte att 450D inte är bättre än 350D, det är den ju säkert. Nya funktioner etc. Frågan är bara om det är så stor skillnad att man gör sig själv en tjänst att investera i den om man har en fungerande 350D...

Håller verkligen med Archangel. 450D är väl lite bättre men ingen anledning att byta upp, inte för mig i alla fall. Folk tittar för mycket på kameror, optik är viktigare.

Ser ingen anledning att uppgradera fr. en 350 till 450. Snarare som nagon namnde i traden en 40D. Kop ett vettigt glas for pengarna istallet.

  • Medlem
  • 2008-05-14 12:15

Precis! Jag har upptäckt att jag inte kommer växa ur min 350 de närmaste åren. En 40D skulle vara lite pärlor åt svin för min del eftersom jag inte ens förstår spec'en för den fullt ut.

Jag fotar mest cross/endurotävlingar och familjen. Det är extremt sällan jag går ut på en 'walkabout' med kameran runt halsen och bara dokumenterar. Då känns det som 350 får hänga med ett tag till.

/Mein

1
Bevaka tråden