Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räknare för DIP-switch, finns det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tallihoo!

Jag jobbar bland annat som ljustekniker, och dip-switchar ofta ljuseffekter till DMX-kanaler. Då min huvudräkning inte är den bästa, så hade jag i min gamle SonyEricsson en fin-fin miniräknare som där man slog in ett värde och så räknade den ut vilka switchar som skulle vara på....

FNu har jag gått över till Iphone och letar efter ett liknande program till den... Eller ett där man lätt kan räkna med det binära talsystemet (det är ju det som det bygger på) någon som vet om det existerar?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-18 14:31
Ursprungligen av PeeMaN:

Tallihoo!

Jag jobbar bland annat som ljustekniker, och dip-switchar ofta ljuseffekter till DMX-kanaler. Då min huvudräkning inte är den bästa, så hade jag i min gamle SonyEricsson en fin-fin miniräknare som där man slog in ett värde och så räknade den ut vilka switchar som skulle vara på....

FNu har jag gått över till Iphone och letar efter ett liknande program till den... Eller ett där man lätt kan räkna med det binära talsystemet (det är ju det som det bygger på) någon som vet om det existerar?

Det finns ju en hel del HP-kalkylatorer i Installer, någon av dem borde väl klara det binära systemet....

Tack, men jag hittade en fin sida som inte tog för mycket tid att ladda in... Får GPRSa till den... Kostar lite pengar men det är snyggt och går snabbt

• Medlem
  • 2008-05-21 21:50

vilken sida då?

Den här:
Sabre Technology - Dip switch calculator
Men för att slippa GPRS-a hittade jag den här:
DMX Calculator
Och sparade ner den och la in den i min Iphones webserver istället

1
Bevaka tråden