Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Montera keyboard på skrivbord?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill montera mitt keyboard på skrivbord pga platsbrist/ergonomi.
Tänker mig "metallram", att skruva fast under skrivbordet som keyboard då kan placeras utstickande på. Eftersom min pedagogiska förmåga är lika hög som George Bushs empati bifogar jag en skiss på hur jag tänker. Borde finnas tillgängligt billigt på t ex Clas Ohlson, frågan är bara vad det kallas och vad som kan finnas tillgängligt. Jag tänker mig alltså 2 smala utstickande saker, och inte en kontinuerlig "ram".

(Nej, vill inte ha stativ eftersom de oftast är X-formade och dessutom dyra).
Tipps mottages tacksamt!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-14 18:33

Det går att göra rätt sjyssta skjutbara skrivbordsstativ om du köper något stativ för datortangentbort på ikea och skruvar sönder annars.

Snabba svar! Tack!
Men det är tyvärr inte ett alternativt då keyboard kommer för högt upp. Använder laptop så höjd/utrymme är viktigt och som jag kan se det är enda alternativet att montera keyboard som beskrivet. Har även midikontroller som måste kunna nås.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-14 18:38

För högt? Jag menade alltså sånt som man skjuter in _under_ skrivbordet

Ah! Okej!
Det låter bättre. Gjorde en sökning på Ikea men hittade enbart 1 ställ och det såg väldigt klent ut. Har du något produktnamn på lämpligt offer?

EDIT: Det jag hittade heter SUMMERA.

Tveksamt om det klarar av 5kg?

EDIT2: Står ju på deras hemsida att det klarar av 6kg. Doh! Men det ser inte demonterbart ut och för smalt?

Bauhaus har järn som man använder för att göra konstruktioner med spån/gipsskivor. Det är alltså järnbleck med hål i som finns i den form du bl.a. beskriver. Jag har använt sådana för att konstruera laptopställ och hyllor till syntställ.

Tack Introvert!
Får bli en en busstur dit i helgen!

Summera är enormt (!) klent. Tänk på att dimensionera rejält då du skall spela på klaviaturet.. Personligen så hamrar jag loss rätt så rejält. Jag bygde min egen utdragshylla av expanderbeslag från biltema och hyllplan från bauhaus.

Ja, misstänkte det. Blev mycket förvånad när jag såg maxbelastning 6kg.
Men hursomhelst vore ju någon form av järnpryl enklast att bara skruva fast. Bör hålla om man använder 2 alt. 3. Gärna med en "uppåtböj" så katten inte river ner klaviaturet.

Men blir en tur till Bauhaus till helgen misstänker jag.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-15 10:03

Ja jävlar, de tangentbordsgrejor jag sett förr på ikea finns visst inte längre

1
Bevaka tråden