Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt baseband omöjliggör recovery

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt baseband har på något sätt blivit defekt. Kort och gott - min iPhone är "brickad".

Jag kan inte återställa telefonen på sedvanligt sätt med iTunes. Och inte heller med pwnage Tools eller andra motsvarande program. Vad jag har läst mig till så verkar baseband bara gå att ta bort/uppgradera/nedgradera OM DET ÄR INTAKT - vilket mitt inte är.

Är det troligt att det kommer en mjukvarulösning som fixar det här problemet snart tror ni? Eller finns det rent utav ett sätt redan idag? Vore ytterst tacksam då jag endast fick använda min iphone i ett par veckor innan den helt plötsligt brickades

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-23 07:43
Ursprungligen av rittfeldt:

Mitt baseband har på något sätt blivit defekt. Kort och gott - min iPhone är "brickad".

Jag kan inte återställa telefonen på sedvanligt sätt med iTunes. Och inte heller med pwnage Tools eller andra motsvarande program. Vad jag har läst mig till så verkar baseband bara gå att ta bort/uppgradera/nedgradera OM DET ÄR INTAKT - vilket mitt inte är.

Är det troligt att det kommer en mjukvarulösning som fixar det här problemet snart tror ni? Eller finns det rent utav ett sätt redan idag? Vore ytterst tacksam då jag endast fick använda min iphone i ett par veckor innan den helt plötsligt brickades

Lite svårt med så lite info....
Vad har du gjort för att paja den? Vad säger att baseband är defekt? Vad har du provat med? Vad händer när du startar iPhonen?

Jag hade en ny 16gb iPhone upplåst med iLiberty+ uppdaterad till 1.1.4 som fungerade klanderfritt (ett tag..)

Det hela kom helt plötsligt(!) en dag utan vidare då wifi, gsm och blåtand slutade fungera.
Försökte med en sedvanlig återställning i iTunes utan lyckat resultat. Har upprepade gånger genererat felkoder som (1011) och (1604).
Har testat min lycka med pwnage Tools och har då lyckats utan att få felkoder i iTunes när jag återställer. MEN. Den hänger sig när bootneuter "determining current settings" om och om igen (har försökt flertalet gånger)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-23 10:30

Du ska fortfarande kunna gå in i DFU mode och kör recovery på det sättet. Du kan behöva gå in i DFU och sen erase:a baseband med nån app som kan göra det (ziphone, iliberty kanske).

mvh
b0bben

det är det som är grejen, det är precis vad som inte går
och erase:a baseband tycks heller inte gå om det inte är intakt..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-23 10:52

Jag hade samma strul aså, det går om man går in i riktiga DFU (skärmen helt svart, men iTunes hittar teflonen).

I DFU, kör ziphones erase baseband, när det e klart kör du en återställning till 1.1.4...

Sålänge din bootloader är ok kan du fixa telefonen... Keep the faith

Kolla hackint0sh oxo, tror jag har sett nån tråd om det iaf.

mvh
b0bben

Har testat det förut, men gjorde ännu ett försök för att vara på säkra sidan:
gick in i "riktiga DFU" och iTunes hittade telefonen.
körde ziphones erasebaseband och får upp följande på skärmen:

Checking ZiPhone integrity...
i386
Searching for iPhone...
iPhone in DFU Mode. Run iTunes and restore firmware!

men att göra en restore i iTunes går inte i det här läget..

Och något knepigt som börjat ske nu är att när jag kör pwnage Tool så efter jag trycker på iPwner så står det på dataskärmen:

Successfully started "pwning" on your iPhone/iPod

och det kommer upp en ruta om att jag ska vänta till min iPhone startas om. Klickar OK - men inget sker! På iPhonens skärm så syns bara iTunes-loggan tillsammans med kontakten??

märkligt, såhär var det inte innan jag började blanda in ZiPhone i bilden. Så nåt kanske jag lyckats ändra på iaf

när man väljer dfu i ziphone kommer den bara i recovery mode!
Sätt den i dfu manuelt istället!

det var det jag gjorde..

1
Bevaka tråden