Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark 4 + OS X + Dongel?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill köra Quark 4 med gammal dongel via Classic. Fungerar det?
iMaten fattar varken classic eller OS X att den finns. Börjar bli läge att byta gamla dongeln mot nya va?

Eller vad säger ni?

Har fått det att funka på några ställen och på några inte alls. Det är bättre att byta den gamla dongeln mot en USB. Funkar utan problem i classic.

Kanske läge att uppgradera quarken till version 5 istället. Dom tog väl bort dongeln om jag inte har fel. Dessutom om du kontaktar Quark eller din återförsäljare och beställer version 5 nu (dom har en kampanj) så får du gratis uppgradering till version 6 (OS X only).
Bara ett tips:)

Citat:

Kanske läge att uppgradera quarken till version 5 istället. Dom tog väl bort dongeln om jag inte har fel. Dessutom om du kontaktar Quark eller din återförsäljare och beställer version 5 nu (dom har en kampanj) så får du gratis uppgradering till version 6 (OS X only).

Ja, det är givetvis något man pushar för. Många har också nappat på erbjudandet. Fast det blir en del sura miner bland kunder som köpte QXP 5 innan kampanjen drog igång, och nu får betala en uppgradering till version 6. Jag menar, dom som hänger i med gamla versioner in i det sista får en gratis uppgradering, medan dom som är duktiga och uppgraderar när det kommer en ny version, får betala en extra gång.

Jag kan förstå frustrationen, men sådant händer ju hela tiden i den här branshen. Det är ändå ett bra erbjudande från Quark.

Tror att det erbjudandet gick ut sista maj.
Jag fick min uppgradering till 5an igår.
Nu är det bara att invänta 6an...

• Oregistrerad
  • 2003-06-07 12:42

Erbjudandet är kvar till sista juni.
Annars kan man med gott samvete plocka bort dongelkravet på sin QXP4 med diverse obskyr programvara. Har du dongel och licens, finns ju inga moralisk aspekter. Du måste ju få använda din licens, eller hur?

Och vilka verktyg är det? För att plocka bort dongeln... vore trevligt att få tips... för licens har jag. Så moralen har jag inga problem med.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Erbjudandet är kvar till sista juni.
Annars kan man med gott samvete plocka bort dongelkravet på sin QXP4 med diverse obskyr programvara. Har du dongel och licens, finns ju inga moralisk aspekter. Du måste ju få använda din licens, eller hur?

I så fall har dom förlängt erbjudandet.

Tyvärr kan inte vi på Adobe hjälpa till heller, eftersom InDesign inte har någon dongel...

Men å andra sidan så får du ju två Indesign för priset av en Xpress-licens, eller så kan man köpa hela Design Collection och en semesterresa till Kanarieöarna och ändå ha pengar kvar.

Men när det gäller dongeln går vi som sagt bet...

• Medlem
  • 2003-06-08 21:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Tyvärr kan inte vi på Adobe hjälpa till heller, eftersom InDesign inte har någon dongel...

Finns det fler som inte kan hjälpa till?

Kanske inte är någon hjälp, men jag kör Quark4 på X classic med en iMate utan problem. Det är bara då jag ska göra pdf som det krånglar, men det kanske fixar sig med Acrobat6.
Följande hittar jag på Griffin Technologys hemsida:

Citat:

QuarkXpress Passport works with the Quark (Rainbow) hardware protection dongle. Older versions of Passport that use the Microguard dongle require the iMate version 2.5 or later.

Kanske kan vara till hjälp.
Sedan kräver iMate programvara för att fungera med en dongel. 1.5.3 är den senaste OS X-versionen.

1
Bevaka tråden