Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studiohögtalare + airport express hemma?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-07 15:15

Hej,

Blev sugen på att skaffa studiohögtalare som är kompatibla med airport express för att
ha hemma i vardagsrummet. Och då väcks såklart en del frågor:

1. kommer det låta bra med studiohögtalare hemma?
Som dom här tex: Macworld | Audioengine 5

2. kommer det att fungera bra med den setupen?

3. finns det någon lista med högtalare som utnyttjar airport express?

Mvh

Nu har jag inte stenkoll på sånt här, men vad menar du med att högtalarna du nämner skulle vara studiohögtalare?

De verkar ju vara designade för att kopplas ihop med iPods vilket tyder på att det är vanliga HiFi-högtalare. Jag hittar inget i artikeln som explicit motsäger det heller. Om ovan nämnda högtalare låter bra eller inte vågar jag däremot inte svara på...

/Björn

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-09 20:11

Kanske en misstolkning av mig, jag drog slutsatsen att det var någon form av studiohögtalare med tanke på storlek samt att det var en inbyggd stärkare.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2008-06-11 06:13

det

är bara att koppla in vad som helst som har egen förstärkning, högtalare eller stereoanläggning, det finns ju en minijack ut på AE. Har för mig en combo analog/optisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 13:33

Polaren har dom där hemma och är mycket nöjd.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-13 00:44

Macenstein | Review: Audioengine 5 Speakers

"The A5’s have a built-in power outlet on the back specifically designed to accommodate an AirPort Express using AirTunes"

"Pros: The highest quality sound you can get from your iPod, works great with AirPort Express/AirTunes, solidly built, all cables included, black version coming soon"

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-06-30 19:07

Borde bli fint tryck i vardagsrummet med ett par små Genelec 8020A som jag har liggande i en låda. Mini-tele --> XLR. Funderar nämligen på att koppla in dessa då jag inte använder min hemstudio längre men ändå inte vill sälja grejerna. Har ingen musikanläggning i vardagsrummet på nedervåningen och frugan gillar inte teknik-saker...

1
Bevaka tråden