Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sequencerfråga...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-13 15:22

Ok, ska försöka förklara det här så tydligt jag kan. Vet inte vad termen heter för det jag letar efter eller hur grundläggande det är men! Laddade ner Arturias Arp2600 Demo och på sequencern finns det Bus switchar ovanför stegen där man ställer in om steget ska gå vidare eller reseta, men sen kan man ställa den så att sequencern spelar dom valda stegan snabbare än resten, vad kallas det och finns det andra hårdvarusequencers som har den funktionen?

mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 16:57

Med en bra modulär sequencer så borde det gå att fixa. Det första är ju bara "Last step"?

Vet inte riktigt hur man ska göra för att få steget att gå snabbare - men med lite logik och dividers så borde det inte vara några problem?

- Spekulerar:
Ist för 4ppq så får du köra sequencer med 8ppq och sedan ha en divider som delar ner pulsen till 4 - med logik så kan du då, t.ex. på steg 5, koppla bort dividern?
Eller så triggar steg 4 någon form av modul som generar en extra klockpuls?

  • Medlem
  • 2008-06-13 17:04

Ja det låter bra, det fina är ju att man kan få längre sekvenser på färre steg, det är det jag är ute efter egentligen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-13 17:18

Men du som bygger lite själv? Kollat på Klee sequencern?

På Evolvern kan man använda "clock divide" på olika steg av en sequence och på så sätt ändra hastigheten på olika steg.

  • Medlem
  • 2008-06-13 19:44

grymt zthee, ska kolla klee

1
Bevaka tråden