Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med usb-skrivardelning i 10.2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 16:48

I nätverket finns följande: Blåvit G3 (med usb-ansluten Epson C42, 10.2.5) och en Imac DV (10.2.6), sammankopplade via en hubb.

Jag vill komma åt skrivaren från Imacen, men den ploppar inte upp i Utskriftskontroll!

Jag har provat alla möjliga inställningar (tror jag).
* Skrivardelning är aktiverat på G3an
* motsvarande port är öppen på iMacen (i vars Utskriftskontroll "Visa anslutna nätskrivare" är ikryssad).
* Epsons C42-drivrutiner är installerade på båda datorerna, och att använda skrivaren lokalt från G3an är inga problem. Likförbannat dyker den inte upp i iMacen.

Vad gör jag för fel?

Jag har smurfat runt på apple.com för att se om andra haft liknande problem, men hittar inga enstämmiga uppgifter.

  • Medlem
  • 2003-06-10 17:21

Har du testat att logga ut och in igen eller att göra en omstart? Ibland kan Rendezvouz skrivarna "dampa" sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 18:03

Xedoz, japp jag har provat med omstart och diverse in- och utloggningar samt olika brandväggsinställningar (jag använder den inbyggda).

I övrigt fungerar nätverket bra - jag har inga problem med fil- och iTunesdelning mellan datorerna, och rendezvous-funktionen i Safari fungerar också som den ska.

1
Bevaka tråden