Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalenderprogram för både Mac och PC?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 10:43

I den vokalgrupp jag sjunger i behöver vi på något sätt samordna våra kalendrar så att vi lättare kan planera vår verksamhet.

I den bästa av världar körde ju alla OS X så vi kunde använda oss av iCal, men nu är det ju inte så. Finns det någon Windoes-klient som fungerar med iCal, eller rättare sagt, någon gratis WebDAV som man kan köra både iCal och en Windowsklient mot?

Det finns iofs också webbaserade alternativ (t ex Yahoo där man kan dela kalendrar) men jag tycker det skulle kännas extra bra med en klient som var fristående.

Palm Desktop finns för båda Mac och PC.

Sök på www.versiontracker.com så hittar du båda versionerna.

• Oregistrerad
  • 2003-06-11 11:09

Jag kör också Palm Desktop på min PC, men det finns väl inget sätt att online dela kalendrar, så att man mer eller mindre i realtid se hur de andras kalendrar ser ut?

Annars är funktionaliteten i Palm Desktop väldigt bra, så skulle det gå att synka över nätet är det klockrent. I samma kalender kan man ju ha både vanliga och privata inlägg. Vill man att något ska vara synligt för de andra i gruppen sätter man det till icke-privat, varpå de ser att man är upptagen. Man skulle dock också vilja ha möjligheten att publicera till de andras kalendrar.

Senast redigerat 2003-06-11 11:20
1
Bevaka tråden