Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-22 20:43
Ursprungligen av Engalunda:

Har idag tagit min första öl på 5 veckor, arbetat mitt långpass på 30 dagar i sträck.. Även GI metoden är nu avslutad, 7 kg lättare:)

Bra jobbat, jag gick ner 3-4 kg under 10 dagar på Gotland, det gör mig lite gladare men skulle behöva tappa 60+ kilo till

Ursprungligen av MatsOlov:

Bra jobbat, jag gick ner 3-4 kg under 10 dagar på Gotland, det gör mig lite gladare men skulle behöva tappa 60+ kilo till

Alltid en början...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-08-20 20:36

Jag är så glad för jag har fått min iPhone 4 idag
Är det nån som jag kan få ringa? Jag vill testa facetime!

Svärmor åker hem till England imorgon!!! Yeah!!!

Då får jag ha min fru till mej själv... Hm, förutom barnen då...

LCR

Blir lika glad varje gång jag ringer med Facetime till min sambo och ser min 5 månaders dotter skratta och le, det är kärlek

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-22 19:38

Det här gör mig lite gladare Umeå - snabbast i Europa

Jag är glad för två saker: Jag har gått ner 20 kg och verkar klara någorlunda att hålla min nya vikt, och i eftermiddag börjar en enveckas semester! Woo!

Ursprungligen av Capeman:

Jag är glad för två saker: Jag har gått ner 20 kg och verkar klara någorlunda att hålla min nya vikt, och i eftermiddag börjar en enveckas semester! Woo!

Eftersom du har Prince som din avatar och (som du vet) avgudar jag nästan honom, jag har därför en tendens att tänka på honom när jag ser dina inlägg och därför känns inte 20kg some en bra grej, hur mycket väger du nu? 12kg ???

LCR

Ursprungligen av LCR:

Eftersom du har Prince som din avatar och (som du vet) avgudar jag nästan honom, jag har därför en tendens att tänka på honom när jag ser dina inlägg och därför känns inte 20kg some en bra grej, hur mycket väger du nu? 12kg ???

LCR

Haha nä jag är inte lik Prince för fem öre. Tyvärr. Jag är 173 cm och väger numera ca 65 kg.

Ursprungligen av CUBEIS:

Grattis låter som en stor bedrift i mina öron.

Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 11:16
Ursprungligen av Capeman:

Haha nä jag är inte lik Prince för fem öre. Tyvärr. Jag är 173 cm och väger numera ca 65 kg.

Tack!

Några stalltips

Lägga om kosten ? Eller är det själv svält numera kallat (fasta) som gäller ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Några stalltips

Lägga om kosten ? Eller är det själv svält numera kallat (fasta) som gäller ?

Det har varit en kombination. Har gått lite i vågor under året som gått. Men har försökt tänka på vad jag stoppar i mig i form av godis/pizza/mackor etc. Däremot har jag kört med Nutrilett i omgångar och det har fungerat klockrent för mig.

Ursprungligen av Capeman:

Det har varit en kombination. Har gått lite i vågor under året som gått. Men har försökt tänka på vad jag stoppar i mig i form av godis/pizza/mackor etc. Däremot har jag kört med Nutrilett i omgångar och det har fungerat klockrent för mig.

Det helt klart bästa för mig har varit GI...
Håller men hårt på det i ca 5 veckor går det super, men det varierar väl kan ja tänka mig från person till person..

inget socker och bara långsamma kolhydrater!:p

Ursprungligen av Engalunda:

Det helt klart bästa för mig har varit GI...
Håller men hårt på det i ca 5 veckor går det super, men det varierar väl kan ja tänka mig från person till person..

inget socker och bara långsamma kolhydrater!:p

Jag anser att man får försöka hitta vad som fungerar bäst för en själv. Alla är vi olika när det gäller viktminskning. Om man minskar i vikt av VLCD, LCHF, "äta mindre" eller GI kan väl kvitta - bara det fungerar för just DIG. Det är så jag ser på det i alla fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 14:31
Ursprungligen av Capeman:

Jag anser att man får försöka hitta vad som fungerar bäst för en själv. Alla är vi olika när det gäller viktminskning. Om man minskar i vikt av VLCD, LCHF, "äta mindre" eller GI kan väl kvitta - bara det fungerar för just DIG. Det är så jag ser på det i alla fall.

Låter klokt och sunt Capeman.

Jag har i alla fall börjat med att ej småäta efter kl. 18.00 och det har gett resultat. Sedan kommer jag att inleda med en fasta 5-6 dar då brukar jag dyka 5-6 kg faktiskt.

Har många gånger varit nere på 82-83 kg men jag måste helt enkelt satsa hårdare, typ 78 kg och sedan ha en liten marginal uppåt till 80 kg. Sedan förska hålla mig i spannet 78-80 kg. Jag är ändå 185 cm lång så jag kan inte gå ner för mycket anser jag.

pss. som tur jag har så är jag ingen fikamänniska så där har jag lite vunnit.

Ursprungligen av CUBEIS:

Låter klokt och sunt Capeman.

Jag har i alla fall börjat med att ej småäta efter kl. 18.00 och det har gett resultat. Sedan kommer jag att inleda med en fasta 5-6 dar då brukar jag dyka 5-6 kg faktiskt.

Har många gånger varit nere på 82-83 kg men jag måste helt enkelt satsa hårdare, typ 78 kg och sedan ha en liten marginal uppåt till 80 kg. Sedan förska hålla mig i spannet 78-80 kg. Jag är ändå 185 cm lång så jag kan inte gå ner för mycket anser jag.

pss. som tur jag har så är jag ingen fikamänniska så där har jag lite vunnit.

Jag tycker människan är så fantastisk ibland. Vissa kämpar för att gå ner i vikt, medans andra kämpar för att gå upp i vikt. Som jag.

Jag kämpar vareviga dag med att äta frukost, lunch, middag och en massa massa mellanmål. Det låter konstigt att säga att man "kämpar" med att äta, när det är andras önskan att få äta vad dom vill, när dom vill.

Äter jag "dålig mat" (alltså fettsnål mat) en dag, kan jag nästan gå ner ett halvt kilo på en enda dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-24 15:46
Ursprungligen av Patrik D:

Jag tycker människan är så fantastisk ibland. Vissa kämpar för att gå ner i vikt, medans andra kämpar för att gå upp i vikt. Som jag.

Jag kämpar vareviga dag med att äta frukost, lunch, middag och en massa massa mellanmål. Det låter konstigt att säga att man "kämpar" med att äta, när det är andras önskan att få äta vad dom vill, när dom vill.

Äter jag "dålig mat" (alltså fettsnål mat) en dag, kan jag nästan gå ner ett halvt kilo på en enda dag.

Tufft . Har svårt att leva mig in i din situation. Men måste vara jobbigare att gå upp i vikt än att gå ner som jag ser det.

Men man kan om man bara vill

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-23 10:05
Ursprungligen av Capeman:

Jag är glad för två saker: Jag har gått ner 20 kg och verkar klara någorlunda att hålla min nya vikt, och i eftermiddag börjar en enveckas semester! Woo!

Grattis låter som en stor bedrift i mina öron.

Viktigast är att äta regelbundet och inte för sent på dagen dvs efter kl. 18.00 på kvällen har jag märkt i min ålder 45. Regelbunden motion av något slag hjälper också till att bibehålla önskad vikt.

Jag är 89 kg och 185 cm lång men jag vill väga 82 kg. men jag jobbar så saktliga på det

Raska promenader och cykling funkar alldeles okey bara man gör nått

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-08-24 14:08

Jag har provat LCHF ett par veckor men det är i vår matkultur oerhört svårt att vara konsekvent. Så mycket är byggt kring kring vitt mjöl, ris, pasta, bröd etc.

Jag är rätt glad idag, eftersom jag fick tillfälle att köpa en ny kontorsstol från Kinnarps utförsäljning för 90:- Ja, nittio kronor! Stolen kostade 1702:- förra veckan. Inte illa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-25 19:41
Ursprungligen av Snabeldrake:

Jag är rätt glad idag, eftersom jag fick tillfälle att köpa en ny kontorsstol från Kinnarps utförsäljning för 90:- Ja, nittio kronor! Stolen kostade 1702:- förra veckan. Inte illa!

Grattis

Snackar vi 90 bagare ink. moms

Jag som sitter på en pinnstol och våndas

Jag har idag inaktiverat mitt facebook-konto. Fruktansvärt glad, tyvärr går det ju dock inte radera kontot! Sen dricker jag en öl

Grattis!

Du kan maila dem så raderar de. Det finns en särskild mail-adress nånstans. Jag gjorde detta, efter 14 dagar raderades det.

(jag har skaffat ett nytt fb-konto sen dess, det är en annan historia)

Ursprungligen av klarabara:

Grattis!

Du kan maila dem så raderar de. Det finns en särskild mail-adress nånstans. Jag gjorde detta, efter 14 dagar raderades det.

(jag har skaffat ett nytt fb-konto sen dess, det är en annan historia)

Oj tack! Ska fixa det då!:cool:

Har i ett års tid slitit mitt hår (bildligt talat, åldern har redan tagit ut sin rätt där) öven programvaran till min Navigon GPS under windows, har otaliga gånger försökt att säkerhetskopiera gps'en till datorn, och varenda j*kla gång har kopieringen avbrutits med ett kryptiskt felmeddelande, men nu hittade jag programvara för Mac och givetvis funkade det på första försöket!!

Ursprungligen av Gusten68:

Har i ett års tid slitit mitt hår (bildligt talat, åldern har redan tagit ut sin rätt där) öven programvaran till min Navigon GPS under windows, har otaliga gånger försökt att säkerhetskopiera gps'en till datorn, och varenda j*kla gång har kopieringen avbrutits med ett kryptiskt felmeddelande, men nu hittade jag programvara för Mac och givetvis funkade det på första försöket!!

Grattis!!

Känns skönt att det funkade eftersom jag ska genomföra samma procedur nästa vecka:)

Ursprungligen av Engalunda:

Grattis!!

Känns skönt att det funkade eftersom jag ska genomföra samma procedur nästa vecka:)

verkar funka klockrent till skillnad mot windows versionen... fast egentligen borde man väl inte vara överraskad.

Jag är så glad för att jag fick min Magic Trackpad idag! Helt underbar och, efter bara ett par timmar, oumbärlig!

Ursprungligen av Capeman:

Jag är så glad för att jag fick min Magic Trackpad idag! Helt underbar och, efter bara ett par timmar, oumbärlig!

Var och köpte en i lördags och rackarns vad bra den är, skönt att ha samma funktioner på både bärbara och stationära datorn, kan bara hålla med! Magic trackpad är suvve och ja jag är glad jag med

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-30 22:14

Lyckan idag består av att jag nu klarat av första dagen på högskolan då jag efter mycket om och men börjat där. Trött är jag som bara den.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-08-31 18:20

Har precis packat upp och börjat avända min Magic Trackpad, trevligt!

Bevaka tråden