Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-06-09 18:51

Jag är så jävla glad att jag går på semester nästa vecka. (att jag är hemma nu med tarminflammation väger inte ens ner min glädje över semester)

Efter att ha gått utan jobb i ett år så är jag nu väldigt glad över att äntligen ha ett jobb. Visserligen bara en praktikplats för tillfället, men det finns chans att jag kan komma att få anställning där.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-09 22:05
Ursprungligen av Papperskatt:

Efter att ha gått utan jobb i ett år så är jag nu väldigt glad över att äntligen ha ett jobb. Visserligen bara en praktikplats för tillfället, men det finns chans att jag kan komma att få anställning där.

Nu har du chansen att visa att du är BRA och att företaget verkligen BEHÖVER dig. Lycka till.

Om du varit min son skulle jag också säga: Kom i tid, passa tider, duscha varje morgon och ta på rena kläder, beröm andras jobb om/då de gör bra saker, läs på om företaget och visa att du är intresserad mm. Men nu är du ju inte min son så nu säger jag inte något

Jag är glad för att jag har semester den här veckan och att jag om ett par timmar ska flyga upp till Stockholm och gå på jazzfestivalen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-10 10:18
Ursprungligen av Capeman:

Jag är glad för att jag har semester den här veckan och att jag om ett par timmar ska flyga upp till Stockholm och gå på jazzfestivalen.

Säg till om du hittar någon jazz

Ursprungligen av planB:

Säg till om du hittar någon jazz

Haha, jodå det finns fortfarande en hel del jazz kvar där.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-11 01:29

Jag är glad för att jag är ledig imorgon ("beredskapsledig", dvs en ledig fredag veckan efter man haft beredskap), och sitter här och njuter av kvällen/natten medelst en god whiskey samt en latte

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-11 14:23

Riktigt jävla glad är jag för att jag idag tog tag i att boka en biljett till Arcade Fire i Dalhalla i slutet på månaden! Deras enda Sverigespelning hamnar i Rättviksskogarna.

Smakprov på Arcade Fire: http://www.youtube.com/watch?v=i-7AwA1Xp_0

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-11 14:39

Skatteåterbäringen kom idag.

Ursprungligen av planB:

Skatteåterbäringen kom idag.

Min kom, och sedan råkar den vara på samma belopp som bilen behövde fixas för.
Jippee!! Skattepengar minus Främre rör och en halvsats. Pengarna som blir över blir till en god kopp kaffe på ett fik.

- alltid något....

Blev helt fri från Windows (inte hittat något bra alternativ till ett specifik program förrän nu)

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Blev helt fri från Windows (inte hittat något bra alternativ till ett specifik program förrän nu)

Välkommen till den ljusa sidan då!

Roligt hör. Vad var det som var sista programmet?

Ursprungligen av Goflorp:

Välkommen till den ljusa sidan då!
Roligt hör. Vad var det som var sista programmet?

Jag har befunnit på mig på den ljusa sidan ett ganska långt tag nu, men har varit tvungen att ha Windows tillgängligt genom Boot Camp.

glad idag, skattpengarna kom i veckan, var till ikea och handlade bokhyllor, blev jättebra!
förra veckan kom min macbook pro två dagar efter beställning och inte två veckor som de först trodde

Jag är så himla glad idag för min fru får komma hem från sjukhuset imorrn!

Hon blir av med gallblåsan som krånglat inom 3 mån.

Dagen lilla glädje: hissrösten på Sahlgrenska pratar Göteborgska!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-16 20:07
Ursprungligen av Goflorp:

Jag är så himla glad idag för min fru får komma hem från sjukhuset imorrn!

Hon blir av med gallblåsan som krånglat inom 3 mån.!

Men det låter ju helt underbart
(Fast jag vet ju inte vilken funktion gallblåsan har förstås)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-16 21:06
Ursprungligen av Eva:

Men det låter ju helt underbart
(Fast jag vet ju inte vilken funktion gallblåsan har förstås)

Offtopic: Gallblåsan fyller ingen funktion alls förutom att lagra överbliven galla vilket kroppen kan klara sig utan. (Har själv tagit bort den, med läkares hjälp då)

Ontopic: Ja e så jävla glad idag för jag har sagt upp mig och har ett nytt jobb på G och 8 veckors semester framför mig

Det blir bra, tar man bort den händer inget speciellt precis som Jetwash säger.
Jag har fått höra att man bör vara försiktig med fettrik kost, akta sig för sura äpplen osv medans man har den kvar.
När den är borta (inom 3 mån) är det inga speciella restriktioner.
Däremot är det ju inte dumt ändå fortsätta med fettsnål kost....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-16 22:54

Jag kör LCHF nu Low Carb High Fat, har gått ner 6kg på en månad. Jag har inga känningar av avsaknaden av gallblåsan och fet mat. Men jag tror det är högst individuellt så jag håller med dig Jeremiah!

Ursprungligen av Jetwash:

Jag kör LCHF nu Low Carb High Fat, har gått ner 6kg på en månad. Jag har inga känningar av avsaknaden av gallblåsan och fet mat. Men jag tror det är högst individuellt så jag håller med dig Jeremiah!

Jag tänker då inte tala om för frugan att vi håller fettsnålt tills blåsan är gone, och sedan kan vi fetta till det igen...

Vi har ju ätet så vi blivit sjuka båda två - själv har jag högt blodtryck, övervikt, dålig kondis, sover dåligt, inga kläder passar, snarkar som fan, lätt sömnapné (vaknar aldrig riktigt utsövd), ont i fötterna.

Alltihop faller tillbaka på att man äter helt jävla fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-17 07:21
Ursprungligen av Goflorp:

Jag tänker då inte tala om för frugan att vi håller fettsnålt tills blåsan är gone, och sedan kan vi fetta till det igen...

Vi har ju ätet så vi blivit sjuka båda två - själv har jag högt blodtryck, övervikt, dålig kondis, sover dåligt, inga kläder passar, snarkar som fan, lätt sömnapné (vaknar aldrig riktigt utsövd), ont i fötterna.

Alltihop faller tillbaka på att man äter helt jävla fel.

Så om du satsar på LCHF så blir du "så jävla glad igen"

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Så om du satsar på LCHF så blir du "så jävla glad igen"

Yes!!

LCHF ( Low carb, High Fat) är det som ger besvär med galla, bland annat.
tror mer på generellt "Low Fat, Move your Ass".
Minska fettet, röra på sig mer helt enkelt.

Dieter kommer och går, det enda jag vet är att när jag för 10 år sen låg på rätt sida av BMI-strecket så sprang jag fyra gånger i veckan, åt väldigt lite tomma kolhydrater(socker...). Är dit jag, och de flesta, måste komma men 10 år på sofflocket med en godispåse i knät gör det inte enkelt att återvända till fornstora dar. Men som det brukar heta, det finns inga genvägar...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-17 12:33

Jag gick ned i vikt (ingen aning hur mycket men byxorna spände mindre) BARA genom att inte äta efter kl. sex på kvällen. Tre ordentliga mål, frukost lunch, middag och sedan en rejäl fasta i 14 timmar till frukosten dagen därpå.

Prova det. Att undvika kvällsmackan är svårt, säkert lika svårt som att sluta röka. Håll bara nere på snabba kolhydraterna på middagen och ersätt med fett som du står dig på längre. Två nävar nötter till efterrätt, t.ex.

..för att jag har påbörjat mitt arbetspass på 12h då jag undviker allt som har med bröllopet o göra!

åååh... det låter fan najs...

  • Medlem
  • 2010-06-19 12:29

Att jag helt har uteslutit det kungliga bröllopet idag! Har inte läst en artikel/tidning, sett på TV eller lyssnat på radio. Har bara spelat musik idag.

Ursprungligen av Dalle:

Att jag helt har uteslutit det kungliga bröllopet idag! Har inte läst en artikel/tidning, sett på TV eller lyssnat på radio. Har bara spelat musik idag.

Exakt samma här! Så skönt...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-19 15:52

Jag är glad för jag får vara med på ett fint bröllop i dag

Skolan slut, frun hemma och glad - och frisk!

Sitter och gör en kalkyl på en iPad, det kommer närmare ....
Ser min auktioner på eBay sakta stiga...

Igår ringde en kompis jag inte hört av på länge. Så gött prata bort en stund.

Bevaka tråden