Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-12-05 17:58
Ursprungligen av pmarriott:

Säkert? Jag har en Avensis 2.4 Business 2008. Den hade helt klart platsat.

Ja, definitivt! Det kan ju ha varit iQ

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-05 11:24

Det var ju ändå bara Ferraris...hade varit värre om det varit en bil värd namnet.

Påminner mig om en streetrace-tävling i Malmö för många år sedan när en kille hade trimmat sin jänkare så hårt och petat in en rätt kraftig kardanaxel för att den skulle palla trycket. Problemet var bara att resten av chassit skruvade sig som en pastaskruv. Han hade dock gett sig flanken på att vara med så han tog sin frus Renault 5 och tävlade mot en Dodge Dart med typ 700 hk. Han kom ju iaf i mål.

För mej har det aldrig handlat om att komma först (vare sej på ena eller andra sättet) utan i stil, varav att bara bilar som El Camino och liknande duger...

Stackars Luigi en dag som denna...

Man kan väl inte bli annat än glad om man hittar en klass 3 Julöl i Ikearestaurangens kyl

16 spänn för en starköl...de visste nog inte vad de hade där...snacka om Happy Hour!

:cool::cool:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-07 21:38
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Man kan väl inte bli annat än glad om man hittar en klass 3 Julöl i Ikearestaurangens kyl

16 spänn för en starköl...de visste nog inte vad de hade där...snacka om Happy Hour!

[ATTACH="CONFIG"]31361[/ATTACH]

:cool::cool:

Ledsen om jag lägger lite smolk i din glädjebägare men det där är en... harkel... Falcon! Vad tusan har du att vara glad över?

Ursprungligen av jahve:

Ledsen om jag lägger lite smolk i din glädjebägare men det där är en... harkel... Falcon! Vad tusan har du att vara glad över?

Jag gillar Falcon!

Min dotter fick lite hemläxa i träslöjd då hon varit borta ett antal veckor för att avsluta en lite sen sim "exam" (hon går i trean).

Hemläxan bestod i att raspa och fila en träbit till formen av en mus, men väl inne i min verkstad visade jag henne hur man slipar med maskin istället. Jag tror vi har ytterligare ett gemensamt intresse!

[ATTACH="CONFIG"]31362[/ATTACH]

Idag har jag antagligen fått mitt första "gig" som såpbubblekonstnär! De ska höra av sig senast på onsdag med slutgiltigt besked, men det känns bra.

Droppen som fick allt att rinna över i skolan har blivit utbytt efter ett samtal med rektorn! Hurra!

Är så jäkla glad idag trots en 5 veckor lång dunderförkylning...varför? var och köpte mig en Volvo C30 igår!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-12-10 01:26

Har fått larmet installerat i det nya huset. Snart är det dags för flytt

Köpte mig en Time Capsule som saknade disk och smällde i en disk jag hade liggandes hemma. Vips har man en snygg setup i hyllan.
Disken kommer jag byta ut senare (när priserna faller efter översvämningarna i Thailand), men de 320GB på den räcker ändå för att backa upp den huvudsakliga datorn. De andra datorerna går på en annan disk tills vidare.

Fått "fast jobb" ! (Tillsvidareanställning)....

Gått på "vikariat" tidigare, och nu äntligen har det lossnat.

100 000 Vuxenpoäng på det, ytterligare 100 000 för att det känns så bra

Fastighetstekniker på heltid......yihaaaaa!

Edit; får så många "Gilla" att jag får lite skräp i ögat.

PS; firade igår kväl med några http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=carnegie+porter&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=403058&varuNr=1497&filters=searchquery%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dcarnegie%2bporter%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c

Senast redigerat 2011-12-10 18:43
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-12-10 18:20

Grattis, och bra jobbat!

Ursprungligen av Goflorp:

Fått "fast jobb" ! (Tillsvidareanställning)....

Gått på "vikariat" tidigare, och nu äntligen har det lossnat.

100 000 Vuxenpoäng på det, ytterligare 100 000 för att det känns så bra

Fastighetstekniker på heltid......yihaaaaa!

  • Medlem
  • 2011-12-10 18:31

Kom in på Statsvetenskap I på SU och har köpt mig en fin förstärkare i födelsedagspresent! En fin vecka det här!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-12-10 19:23
Ursprungligen av jac:

Kom in på Statsvetenskap I på SU och har köpt mig en fin förstärkare i födelsedagspresent! En fin vecka det här!

Av nyfikenhet: vilken förstärkare har du köpt?

Ursprungligen av hego99:

Av nyfikenhet: vilken förstärkare har du köpt?

Ditto

  • Avstängd
  • 2011-12-10 18:45

Vet inte varför, men känner mig rätt glad idag av någon obestämd anledning... Kanske håller på att bli sjuk!

Är så jäkla glad, för att det känns som livet äntligen är på väg åt rätt håll, dottern är färdigopererad, flyttar snart till ett mycket bättre läge, och som jag nämnde förut, ny bil och framförallt en bil som familjen kan åka tryggare i än vår lilla Renault vi har nu, och som grädde på moset är det ju snart JUL!

  • Medlem
  • 2011-12-10 19:52
Ursprungligen av hego99:
Ursprungligen av jac:

Kom in på Statsvetenskap I på SU och har köpt mig en fin förstärkare i födelsedagspresent! En fin vecka det här!

Av nyfikenhet: vilken förstärkare har du köpt?

Rotel RA06SE

Idag är jag riktigt glad då jag varit med på operation och sett en duktig kirurg byta ut en annan människas höftledskula på en timma. Bland det häftigaste jag varit med om!

Rad who?

Det har inte med att vara fossil eller inte, antingen så vet man eller så gör man inte det.

Gör man inte det så bryr man sej inte, gör man det så vet man att Ray är en av världens absolut bästa bil lackerare och airbrush konstnärer. Något som för mej betyder mycket, för andra inget.

  • Avstängd
  • 2011-12-12 23:56

Ah... Att det var en artist av något slag fatta man ju men fanns rätt många på google.
Kul att känna en sådan person... och jag beundrar folk som är skickliga med vad dom gör oavsett om det är min grej eller inte

Hade man varit yngre och med rätt tjocklek på pluskan hade jag absolut skaffat en häftig bil och fått den "målad" men nu nöjer jag med en liten färdig-målad Hyundai Getz

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-12-13 07:06
Ursprungligen av LCR:

Ray !!! Precis hemkommer från lite jobb med Chip Foose...

Socialt besök dessutom. Trevligare pratstund får man leta efter...

Chip Foose känner jag igen från programmet Overhaulin, duktig designer. Har nog sett Ray däri med någon gång.

Senast redigerat 2012-05-22 21:19
Ursprungligen av Drakfot:

Chip Foose känner jag igen från programmet Overhaulin, duktig designer. Har nog sett Ray däri med någon gång.

Japp! Det lustiga är att jag hittar endast ett enda foto på honom på nätet!

Jag tog ett foto, men kommer inte att göra något med det då han verkar otroligt kamera-skygg, vilket jag respekterar.

Hans webbsida stärker detta start

Har just beställt en liten förnyelse - en 13" MBP med i7-processor och 750 GB hårddisk. Min gamla Core 2 Duo (gammal och gammal - Mid 2010) känns lite trög. Plus att de ringde från MacSupport medan jag skrev detta - datorn är klar att hämta.

Dopdags... första barnbarnet...

Risk för att det blir förvirrade - i alla fall för mina föräldrar. De har ett barnbarn som heter Love (sex år) och så ett barnbarnsbarn som heter Loke

Bevaka tråden